“" EN KÆRLIG GAMMEL KENDING "”
Anmeldelse af Hotel Dagmar

Bedste priser for -
Indtjekning dd/mm/åååå Udtjekning dd/mm/åååå
Priser er for 1 værelse til 2 personer
Vis priser
Sammenlign de bedste priser fra de mest populære rejsewebsites
og 8 websites mere!
Hotel Dagmar
Vurderet som nr. 2 ud af 6 hoteller i Ribe
Anmeldt 1. februar 2017

Hotel Dagmar ( 1581 ) Danmarks ældste Hotel i Danmarks ældste By.....
Jeg vil gerne fortælle, en lidt sød fortælling.. - var forbi Hotellet sidste sommer, og det vakte, mange minder frem.... Jeg har selv arbejdet på hotellet, først i 70 ´erne , og kunne skrive én hel roman, om min tid der - det var virkelig noget af en oplevelse....
Dengang som nu, var der gl. værelser med skæve gulve med bad på gangen - man kunne sætte sine sko, udenfor værelset - til pudsning, jeg fandt hurtigt ud af at, hvis jeg fjernede, skoene fra 1. sal og skrev vær.nr på med kridt, så fik de andre gæster ikke " gode idéer ", når de kravlede op af trappen ( ikke elevator ) til næste etage , og det var så en del af, nattevagtens arbejde - jeg har selv haft, et par nattevagter p.g.a sygdom og dengang skete der jo ikke så meget - når de sidste representanter
var kommet hjem, og gik i seng - skulle man bare være der..... jeg sov på , det man vist den gang , kaldte en udtrækseng = en lidt ringere udgave af nutidens " opredning " Det sjoveste ved sådan en vagt, var om vinteren ( lavsæson ), når alle dem der lukkede ned, mest tjenere som skulle " STOLE OP ", så der var klar til støvsugning, inden Morgendamen kom, og skulle servere complet....Så satte vi os i Maleristuen og spiste hver 2 stk. Smørrebrød ( selvvalgt - fra det kolde køkken ), og hvis man var over 18 år, måtte vi få en øl - ellers en sodavand....Så fik vi alle lige vendt dagen og hygget lidt, men så var kl. jo også over 01 - og vi skulle alle, stille i det stiveste puds kl. 10.00 næste dag...Men det er et dejligt hotel, og vi havde rigtig mange gæster fra hele landet, de kom år efter år - fik det samme vær. og den samme betjening - vi havde rigtig mange gæster også fra KBH, og af standende var nok en del, længere end i dag - datiden taget i betragtning..... Jeg erindrer specielt, en familie fra KBH - der kom én gang om året - Far-Mor og søn - de skulle há, Andesteg med det hele og de spiste hele 2 ænder - uden at levne noget - godt gået, de var altså også høje og lidt runde allesammen - men de nød deres ophold og vi andre, havde så lidt at snakke om ( På lukkevagten )...... nu må jeg hellere stoppe....

Værelsestip: Tror værelserne til gården, er roligere, end mod Torvet og Gågaden....
Vis flere værelsestip
  • Overnattede: August 2016, rejste som par
Tak, 000666
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 24. januar 2017 fra mobile enheder

En enkelt overnatning inkl morgenmad i vores ferie på Danmarkstur. Der var ikke andre muligheder for overnatning i byen idet der var udsolgt. God morgenmad og meget høflig og hyggelig betjening. Anbefales varmt.

Overnattede: August 2016, rejste som par
Tak, Mette J
Anmeldt 15. januar 2017

Overnatning fra 30.12 2016 til 1.1.2017. Første dag hyggelig med ok aftensmad men ET ISNENDE KOLDT BADEVÆR-GULV. Påtales næste morgen ( nytårsaftensdag)og der loves forbedring,da der er varme i gulvet ???????? Før middagen nytårsaften er intet sket,men vi får udleveret en varme-lampe, som vi afslår. Selve middagen var et mareridt,da der er ALT FOR MANGE GÆSTER til dette arrengement !!!! Vi kan ikke tale med hinanden(larm/musik)...manglende ventilation i salen, hovedrettens bøf var "tør". Vi var 2 par sammen m.2 andre søde par ! vi forlod festen kl. 11.oo.

• Overnattede: Januar 2017, rejste som par
Tak, Karin Grønfeldt L
Anmeldt 6. december 2016

Gammelt og spændende hotel, som har sin historie med sig. Det ses også på de skæve værelser, vægge og murer. Beliggenheden er perfekt lige overfor Domkirken og med torvet foran sig. Eneste minus er mangel på P-Pladser, men de er maks. 5 min gang fra hotellet.
Morgenmaden var ok
Vores ophold var købt via hotels.com. Lidt høj pris især, når jeg kan se hvor mange deals der er på hotellet, så hvis du/I vil dette sted, så tjek sweatdeal mv.

• Overnattede: November 2016, rejste med venner
Tak, Kim M
Anmeldt 26. oktober 2016

Havde et stort hyggeligt værelse med eget bad og udsigt til Domkirken. Mere centralt og historisk kunne det ikke blive. Vi blev venligt modtaget og der var i det hele taget en god stemning. Moregnmaden god og varieret. God restaurant med humørfyldt betjening og attraktivt menukort.

• Overnattede: Oktober 2016, rejste som par
Tak, pernillesonne
Hoteller, som du muligvis også vil synes om...
Overvej også disse indkvarteringssteder i eller i nærheden af Ribe
0.6 km væk
hotel Britannia
Nr. 4 af 15 i Esbjerg
198 anmeldelser
Vis priser

Har du været i Hotel Dagmar? Fortæl om dine oplevelser!

Supplerende oplysninger om Hotel Dagmar

Adresse: Torvet 1, Ribe, Esbjerg 6760, Danmark
Beliggenhed: Danmark > Jylland > Sydjylland > Esbjerg > Ribe
Faciliteter:
Bar/lounge Forretningscenter med internetadgang Gratis højhastighedsinternet (WiFi) Gratis parkering Kæledyr tilladt (hunde-/dyrevenligt sted) Restaurant Roomservice
Hotelstil:
Vurderet som nr. 2 ud af 6 hoteller i Ribe
Prisområde: 867 kr.-1.506 kr. (Baseret på gennemsnitspriser for et standardværelse)
Hotelklasse:3 stjerner — Hotel Dagmar 3*
Antal værelser: 50
Reservationsmuligheder:
TripAdvisor er stolte af at være samarbejdspartner med Booking.com, TripOnline SA og 5viajes2012 S.L., så du med ro i sindet kan reservere på Hotel Dagmar. Vi hjælper millioner af rejsende hver måned med at finde det perfekte hotel til både ferier og forretningsrejser og altid med de bedste rabatter og særtilbud.
Også kendt som:
Dagmar Hotel Ribe

Er dette din TripAdvisor-registrering?