“Hyggeligt gourmetrestaurant”

Køkkener: Dansk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Morgenmad, Reservationer
Spisemuligheder: Efter lukketid, Morgenmad, Reservationer
Anmeldt 3 uger siden

Har spist på restauranten flere gange og er aldrig blevet skuffet. Frokostplatten er i særklasse. Få gode ting som man godt kan blive mætte af. Sidst vi spiste aftensmad fik vi rødspætte. Jeg har sjældent fået så stor,velstegt og velsmagende rødspætte. Deres vin kort er ikke stort, men indeholder et bredt udvalg af velsmagende vine til særdeles rimelige priser. Det gælder også maden. Husk at reservere bord, da restauranten er meget velbesøgt

Tak, Jens H
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 4 uger siden fra mobile enheder

Hyggelig, lavloftet restaurant med meget venligt personale. Min mand fik en velsmagende pariserbøf, jeg fik et lige så velsmagende stjerneskud med pandestegt fiskefilet. Helt sikkert et sted vi vil besøge igen, når vejen falder forbi.

Tak, momovibe
Anmeldt 31. august 2017

Langs åen der snoer sig gennem Ribe ligger restaurant Sælhunden i et gammel bindingsværkshus i sort og hvidt. Man skal bøje hovedet lidt hvis man er meget høj og der er ikke mange borde, men de to gange vi var der var alt besat.
Første gang fik vi carpaccio og det var superlækkert med store flager parmasanost og pesto ved siden af, så man selv kunne dosere. Og det dejligste brød med rosmarin og havsalt. Hovedretten var kyllingesalat og den var så rigelig at tjeneren bemærkede Ja det er jyske portioner. Og til dessert æblekage fyldt med smag af sødme og vanille. Ikke for megen makron og dejligt iskoldt flødeskum på toppen. UHM.
508 kr !!!! Men det var med vand til. Jeg ved det bliver dyrere hvis man drikker vin.
Dagen efter kom vi faktisk igen, så godt havde det været og her fik vi Minestronesuppe igen med det dejlige brød og hvis det ikke havde været uhøfligt var skålen blevet slikket. Og Stjerneskud uden brug af friture. Og lavet ligesom et stjerneskud skal være. Til dessert islagkage og vanillekage ( vi valgte forskelligt ) Og det var begge to en drøm. Hurra for kokken her og for deres supersøde personale.

Tak, Berit Lind H
Anmeldt 23. august 2017

Specielt frokostkortet og især frokostplatten er i særklasse. Hyggelig restaurant i gammel krostil med venlig betjening.

Tak, Jacob H
Anmeldt 19. august 2017

Vi spiste en skøn frokost i de gamle og hyggelige stuer på Restaurant Sælhunden. Vi havde fra vores bord udsigt over åen og skibroen. Det var vores første besøg, og vi valgte husets platte, som bestod af sild med karrysalat, pandestegt fiskefilet med hjemmelavet remoulade, Fanø skinke, Kongeå brie fra Jernved Mejeri - og gammeldags æblekage! Meget lækkert tilberedt - og meget velsmagende.
Priserne er yderst rimelige - både for mad og drikkevarer. Vi kommer gerne igen.

Tak, Moos1955

Rejsende, der kiggede på Sælhunden, kiggede også på

Har du været i Sælhunden? Fortæl om dine oplevelser!