Anmeldt d. 29. oktober 2018 fra mobile enheder

En kro der er autentisk og hyggelig men temmelig slidt. Værelser er billige men meget enkle. Forvent ingen luksus. Vi fik god morgenmad og god aftenmenu med gule ærter med flæsk og pølse dertil sennep, rødbeder og kartofler. Maden var til 4 stjerner. Gode øl fra hane

Dato for ophold: oktober 2018
Tak, suzukigsx140065
Anmeldt d. 19. oktober 2018 fra mobile enheder

Hotellet er gammelt og det både ses og mærkes. Lidt jordslået lugt når man kommer ind og alt er vind og skævt. Kan man ikke lede det, så tag på Radisson. Det er jo netop charmen ved at bo i et fredet hotel.
Der var tidligere bodega for Ribes sutter, men de er væk. Krostuen bærer dog stadig præg af tidligere tiders brug. Men igen er det en del af charmen.
Alt er rent og pænt, personalet søde og hjælpsomme.
Vi var godt tilfredse med vores ophold over 2 dage. Boede på værelse med lille terrasse. Herfra var der udsigt til domkirken.
Nydeligt og rent badeværelse.
Eneste anke var morgenmaden.
Billige opvarmede rundstykker fra Hatting og ordinært rugbrød. Noget der lignede og smagte som pålæg fra Netto, hamburgerryg og spegepølse. Kedelig skiveost og små plastikindpakkede oste med purløg og ananas.
Men okay, ned kom det. Så spiser man jo heller ikke for meget.
Vi kommer gerne igen.

Dato for ophold: oktober 2018
Tak, peterfA4263UG
Anmeldt d. 22. september 2018 fra mobile enheder

Vi var forbi for at få en god omgang kro mad, og det må man sige at vi fik.! Hold nu op noget lækkert “mormor mad” og den varmeste og mest venlige betjening vi længe har fået! Masser af thumbs up fra os! Kommer vi til Ribe igen, så skal vi uden tvivl forbi Hotel Ribe til endnu en gang “mormor mad” og en stor kold øl. :)

Dato for ophold: september 2018
Tak, Martina B
Anmeldt d. 18. april 2018 fra mobile enheder

Vi overnattede to nætter i april 2018.
Der er nogle positive ting at bemærke, men desværre flest negative.
Plusser:
Personalet var meget venligt og hjælpsomt
Sengen var god. Ikke for blød og ikke for hård
Der blev lagt rene håndklæder den første dag.
Men men.
Det hele trænger til en kærlig hånd og godt med knofedt
Møbler på vær. Meget gamle og store og tunge. Passer slet ikke ind i et lille værelse. Man kunne hverken komme frem og tilbage.
Badeværelse i forbindelse med værelset trængte til istandsættelse og meget grundig skrubning.

Morgenmaden var ret kedelig. Især kaffen. Den var tynd og pjasket.
Opvarmede frosne rundstykker og ordinært fabriksrugbrød.

Morgenmaden indtages i krostuen/ bodega.
Hotellet virker ikke som et hotel men som en bodega med nogle værelser på loftet derfor er prisen også i overkanten

Vi har flere gange overnattet billigere på B og B.
Og her har vi oplevet hvor smagfuldt, indbydende og lækkert der kan indrettes.
Der er et stort arbejde forude, hvis hotel Ribe skal op på en ordentlig standard. Fantasi, kreativitet, hårdt arbejde, lettere og lysere møbler ( genbrug er ok) og hvad med selv at bage brødet.

Det er rigtig ærgerligt, når nu beliggenheden er så fremragende, og staben er så venlige og søde.

Dato for ophold: april 2018
1  Tak, Dittema
Anmeldt d. 23. oktober 2017 fra mobile enheder

Min samlever og jeg er natur-og fugleelskere, og også medlem af Dansk Ornitologisk Forening. Det førte til besøg i Ribe, hvor vi havde booket en naturguide fra Vadehavscentret udenfor Ribe til st finde stedet hvor Sort sol kunne ses. Vi havde beregnet besøg som weekendophold og fandt Hotel Ribe som muligt overnatningsted.
Vores ankomst til Hotel Ribe var meget venligt og servicevenligt.

Værelset var rent og pænt. Vi fik god bred information om byen og spisemuligheder, heriblandt hotellets eget spisekøkken.
Det valgte vi at benytte efter fantastisk oplevelse med Sort sol.
Vi blev anvist bord af sød og venlig personale, bord var rent og pæn, menukort ligeså. Menuen var tilfredsstillende og prisbilligt. Vi bestilte drikkevarer og mad uden problemer. Hurtigt kom dejlig vin til rimelig pris. Mad kom hurtigt og veltillavet.

Af minus ting:
- seng var alt for blød, det gav rygproblemer. Ligeså da man var nødsaget til at sidde/ligge i seng og se tv. Værelset var kun seng alene plus to stole i ene side.
- varme vand i bruser var kold i op til 3-5 min, blev nogenlunde varm efter at have løbet. Det var også oplyst på note i badeværelse.
- madlugt i værelse fra morgenstund
- hyggestue var fyldt med lokale Ribe folk som spillede dart og billard.

Plus ting:
Venlig og servicevenligt personale

Hotel Ribe kan anbefales ud fra billigste overnatning inklusiv morgenmad

Dato for ophold: oktober 2017
Tak, allansteensen