Turtle Conservation and Education Centre

Sådan kan du opleve Turtle Conservation and Education Centre
fra 292,85 $
fra 172,39 $
Anmeldt d. 21. oktober 2019

Vi besøgte stedet med vores tre børn, alle under 12 år. Det var rigtig interessant for dem alle og for os voksne inklusiv. Der betales ingen entre, hvorfor du ej heller kan forvente en rundvisning eller yderlige informationer imens du er der. MEN, spørg blot en af de mange frivillige og de fortæller dig gladeligt hvad de ved.
Vi var så utrolig heldige, at vi overværede en masse små havskildpadder som blev udklækket netop imens vi var på besøg. Vi blev indviet i at tag imod dem og senere sætte nogle af dem i vand. Det var en stor oplevelse.

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, frkk867
Anmeldt d. 27. april 2019 fra mobile enheder

Vi var en familie på 4 som boede i Nusa Dua beliggende ca 6 km fra ovenstående.
Centreret er godt sted som drives af frivillige. De er gode til at forklare hvad der er sket med skildpadderne, hvor lang de skal restituere inden de sættes fri.
Det er gratis at komme og besøge centeret - men de modtager gerne donationer for at drive stedet til fordel for skildpadderne. Vi købte 2 skildpadder unger til vores piger, som sættes ud i havet. De navngav skildpadderne, fik et certifikat og en halskæde.
Vi brugte en lille time - helt klart et besøg værd.

Dato for oplevelse: april 2019
2  Tak, 818pernilled
Anmeldt d. 16. oktober 2018 fra mobile enheder

Inspirerende at se baby skildpaddernes forskellige stadier super godt at vi fik besvaret vore spørgsmål af lokale ildsjæle

Dato for oplevelse: oktober 2018
Tak, Pyrus61
Anmeldt d. 29. juli 2018

Centeret bliver drevet uden støtte fra regeringen. De holder det kørende for de penge de får af lokale virksomheder og de penge der doneres. Lille sted med gratis adgang hvor man tydeligt mærker der er lagt stort vægt på skildpaddernes ve og vel. Guiderne er frivillige studerende fra hele verden. Et sted der overhovedet ikke er kommercielt, men hvor der er 100% fokus på formålet, at tage sig af sårede og syge skildpadder, samt modtage skildpadde æg fra de lokale som finder dem langs stranden. Her udruger de dem og sætter dem ud i havet når de er klar til det. Du kan få lov at "adoptere" og sætte din egen ud i havet mod et lille beløb på 150.000 IDR (ca.75kr) og man får et fint diplom med navn og dato.
Absolut en fin og god oplevelse, dette center må ikke forveksles med et andet center på øen der har et dårlig ry pga. dårlige forhold for dyrene.

Dato for oplevelse: juli 2018
5  Tak, Jens P
Anmeldt d. 24. juli 2018 fra mobile enheder

Ca. 30 min i bil fra Seminyak ligger dette skønne sted, som vi længe har ønsket at besøge når kom til Bali, vi så første gang stedet i tv programmet “mod fjerne kyster” - og nu idag var vi så heldige selv at være en del af dette fantastiske projekt som vi opfordrer alle til at støtte - entréen er gratis men man vil gerne bede om en form for donation - den bedste er at adoptere en lille baby havskildpadde ca 7 dage gammel, som man selv udvælger fra et basin, dernæst køres man i stedets minibus eller dyreambulance i vores tilfælde til en strand tæt ved, hvor man i fred og ro udsætter den lille skildpadde i havet - de bliver op til 1 meter og kan leve i 100 år
Betal en af guiderne 20.000 IDR = 10 DKK så fører og fortæller han/hun om projektet og dyrerne - en adoption med meget fint certifikat og halskæde koster blot 150.000 IDR = 75 DKK
En dejlig rørende oplevelse at få lov til at være en del af - virkelig anbefales at gøre - forvent ikke det store “Danmarks Akvarium” udstyrsstykke, her handler det om ren overlevelse for de små dyr

Dato for oplevelse: juli 2018
2  Tak, W7341JRthomasj