Anmeldt 30. juni 2017

Ønsker du fred og ro omgivet af smuk natur? En god seng i et godt værelse? Søde værter? Ingen skrigende unger i poolen? FANTASTISK MAD? Så er River House stedet. Det ligger ned til en lille flod, som man også kan se fra sit værelse. Dyrene ser man mest tidligt på dagen, men aberne er der når som helst i de store træer, hvor de bor, mens ungerne leger tagfat ikke langt fra forældrene. Får man ikke set nok vilde dyr der, skal værtsparret Lisbeth og Steen nok sørger for, at man kommer på game drive i nærheden og får set halvdelen af Kruger. Vi nåede da også lige en tur i bjergene i løbet af de få dage, jeg var der. Alt ved mit ophold var perfekt. Det vil være svært at komme til SA igen og ikke komme til Lisbeth og Steen.

• Overnattede: juni 2017, rejste alene
Tak, line661
Anmeldt 2. april 2017

Conny og jeg har lige forladt the Riverhouse, Lisbeth og Steen, som vi har besøgt nu for tredie - men bestemt ikke sidste gang. I September sidste år fejrede vi Connys fødselsdag sammen med Connys søster og mand. Lisbets uovertrufne special menu og Steens vinkælder bidrog overbevisende til en helt uforglemmelig aften lige ned til Olifant River hvor 6-7 flodheste holder til. Pludselig kommer 3 unge elefanter forbi på den anden side af floden.
Lisbeth og Steen er fantastisk gæstfrie, stedet og huset er indrettet med en meget fin hånd. Der er tænkt over alt og det hele spiller sammen i en meget smuk og afstemt helhed hvor man ikke kan andet end glæde sig over det.
Lisbeth er en troldkvinde i køkkenet hvor hun er enevældig hersker. Imens sørger Steen rundhåndet for Gin og Tonic, vinen til middagen og eventuelt en seriøs cognac bagefter hvis man er til det. (Han bruger IKKE målebæger)
For os er Riverhouse hos Lisbeth og Steen indbegrebet af gæstfrihed, afslapning, supergodt samvær, uovertruffen forplejning, utroligt smukke omgivelser lige ved floden med flodhestene, super afstemt, smuk og funktionel indretning af værelserne med net og AC, Lisbets enorme viden om specielt fugle, Steens enorme livserfaring og mange historier fra det virkelige liv. Der er rigtig mange spændende ting at se og gøre i nærheden - ikke mindst et besøg i Krüger National Park.
Riverhouse er for os helt unikt, second to none - vi kommer helt sikkert igen for fjerde gang og gerne endnu flere.

Værelsestip: Begge værelser har udsigt til Olifant River i baghaven
  • Overnattede: marts 2017, rejste som par
Tak, petersch2017
Anmeldt 20. marts 2017

River House B&B drives af Lisbeth og Steen som begge får en til at føle sig velkommen fra det øjeblik man træder ind af døren. Kan varmt anbefale at man tilkøber middagen, Lisbeth er en fantastisk kok, og det er meget hyggeligt at sidde ude på terrassen under den afrikanske stjernehimmel i hyggebelysning og få serveret den fantastiske middag. Steen har en rigtig god vinkælder og er god til at hjælpe med at finde den rette flaske. River House er et dejligt sted i bushen, og alligevel ikke lagt fra byliv Hoedspruit, ligger tæt på Orpen gate Kruger, Drakensberg og flere andre aktiviteter. Dejligt sted at bruge som base.

Værelsestip: Værelserne vender begge ud til Olifant river, haven og poolen.
  • Overnattede: marts 2017, rejste som par
Tak, svilhelmsen65
Anmeldt 14. marts 2017

Når man ankommer til River House, bliver man budt velkommen af et fantastisk værtspar, Lisbeth og Steen.
Fra første færd, føler man sig virkelig velkommen og det føles som om man har kendt Lisbeth og Steen i mange år.
River House har 2 værelser, så det er meget intimt og hyggeligt.
Man får først vist sit værelse og "wauw" er det første vi tænkte. Dejligt stort værelse med udsigt til floden og et dejligt stort badeværelse med bruseniche og badekar.
Alt er lækkert og rent.
Herefter bliver man vist rundt i et fantastisk dejligt hus og omgivelser.
Der er masser af hyggekroge, både ved huset, ved poolen eller man kan sidde ved floden og nyde udsigten. Her kan man opleve et fantastisk dyreliv.
River House ligger perfekt. Man kan udforske Drakesbjergene, Krugerparken eller de nærliggende byer.
Lisbeth og Steen er altid klar med gode ideer til udflugter og kan berette spændende fortællinger om dyrelivet, ikke mindst det rige fugleliv.
Om morgen bliver der disker Lisbeth op med lækker morgenmad, før man drager ud på dagens oplevelser.
Og når man kommer hjem sidst på dagen, sørger Steen for en lille èn og Lisbeth lidt lækker snacks til, så sidder man på terrassen og hygger sig, inden man indtager aftensmad.
For Lisbeth kreere dejlige lokaler retter og Steen sørger for fantastiske vine til.
Vi overnattede i 2 nætter og kunne sagtens blive et par dage ekstra.
Vi vil helt sikkert vende tilbage til denne fantastiske oase.
En oplevelse for livet.
Tusind tak til Lisbeth og Steen

Værelsestip: Fantastisk beliggenhed, Rolige omgivelser, Dobbeltsenge, Aircondition, Myggenet for alle vinduer
  • Overnattede: marts 2017, rejste med venner
Tak, Kanodude
Anmeldt 15. februar 2017

lækker lodge beliggende langs flod hvor der er flodheste, 2 lækre værelser, med et særdeles venligt værtspar, forplejning i høj klasse.
Vi har været der 2 gange og kan absolut anbefale det
Udflugter til Krugerpark, Dragonbjergene og potholes og køretur i game park er store oplevelser

• Overnattede: februar 2017, rejste som par
Tak, jensogkarine