Book på forhånd

fra 85,00 $
fra 75,00 $
fra 134,00 $
Anmeldt d. 10. februar 2016

En fantastisk oplevelse at se den pink bræmme af flamingoer, som tegnes hele vejen rundt om Lake Nakuru. Man ville ønske, at man kunne flyve hen over søen og se det hele fra oven. Den varme kilder, som man kan koge æg i, er dog en turistmæssig overdrivelse som så mange andre steder.

Dato for oplevelse: september 2015
Tak, Nomoremonkeyclass
Anmeldt d. 7. januar 2015

Med en dygtig guide og chauffør var det en oplevelse at være på safari rundt om Lake Nakura. Næsehornere var der, både de hvide og de sorte. Men mange andre dyr blev det også til, så det var en god opvarmning før den store safari i Masai Mara National Reserve.

Dato for oplevelse: december 2014
Tak, Bente F
Anmeldt d. 28. februar 2014

Nakuru søen i Kenya er centrum for en anderledes nationalpark. Meget frodig og et fantastisk dyre og fugleliv. Søen er en soda sø, så når man er heldigst kan man se millioner af flamingoer i søen. Det oplevede vi dog ikke, men masser af bøfler, antiloper, bavianer, hyæner, næsehorn, giraffer og et væld af forskellige fugle. De træklatrende løver skulle være meget almindelige i parken, men dog ikke ved vort besøg.

Dato for oplevelse: februar 2014
Tak, Bjarne L
Anmeldt d. 20. oktober 2013

På grund af megen nedbør er vandstanden i både Lake Nakuru og Lake Naivasha steget voldsomt, hvilket har fortyndet det sodaholdige vand. Dermed er fødegrundlaget ændret for flamingoerne, som derfor har trukket væk. Det pink skær af de store mængder flamingoer, som før kunne ses på meget lang afstand er væk. Vandstanden betyder også at visse dele af parken allernærmest søen er vanskeligt farbare.
Parken er dog fortsat meget charmerende og rummer masser af andre dyr.

Dato for oplevelse: oktober 2013
Tak, SisofDK
Anmeldt d. 16. marts 2013

Flamingo og Pelikaner og mange andre dyr. Søde og skræmmende. Meget varieret dyreliv...Der blev knipset mange fotos. På toppen af Baboo hill havde vi en flot udsigt over Lake Nakuru

Dato for oplevelse: oktober 2012
Tak, LotteKollerup