“Meget velbevaret romersk teater”

Aspendos Ruins and Theater
Book på forhånd
63,80 $*
og derover
Anatolienes ild ved Gloria Aspendos Arena fra...
nr. 1 af 12 aktiviteter i Serik
Anmeldt 3. oktober 2017 fra mobile enheder

Ca 100 km fra Alanya og 55 km fra Antalya ligger et meget flot bygningsværk fra romertiden. Modsat næsten alle andre bygninger fra dengang, at dette teater meget velbevaret, og derfor en fantastisk oplevelse.

Teatret blev bygget på Marcus Aurelius' regeringstid (161-180 e.kr.) med plads til mellem 12-15.000 mennesker.

Jeg har aldrig set et så velbevaret bygningsværk fra romertiden før. Heller ikke i Italien. Et must see, hvis I er i nærheden.

Rundt om teatret ligger en masse ruiner fra perioden, bl.a. en basilika og en række butikker.

Indgang 25 TL og eneste sted, hvor jeg har oplevet betaling for toilet, 2 TL. En udendørs cafe på stedet.

Dato for oplevelse: oktober 2017
Tak, InaMariaBarbara
Filtrér

Anmeldt 19. juni 2017 fra mobile enheder

Familien tog til Aspendos og brugte nogle timer på at gå rundt i ruinerne. Specielt teatret er meget imponerende. Det er fascinerende så forholdvis upåvirket det er af tidens tand. For os var det en oplevelse.

Dato for oplevelse: april 2017
Tak, KlausDeleuran
Anmeldt 20. september 2015

En helt fantastisk oplevelse, som er et most at se. Der er en helt fantastisk akustik og er meget velbevaret bygningsværk. Indgang koster 20 Lt.
Vi har gennem mange rejser i hele verden set mange gamle og forfaldende bygningsværker, men aldrig noget så imponerende som dette. Er du på disse kanter i Tyrkiet bør du afsætte tid til at besøge Aspendos. Kommer tilbage en dag og ser en koncert eller lignende, det bliver en oplevelse for livet.

Dato for oplevelse: september 2015
Tak, Krukkehaven
Anmeldt 27. februar 2015 fra mobile enheder

Fed oplevelse, imponerende bygningsværk står stadig efter så mange år. En skam, at det ikke er muligt og komme tilbage til den tid, gå rundt og opleve livet som det var.
Mvh. Kaj larsen

Tak, Kaj L
Anmeldt 14. maj 2013

Spændende bygningsværk tæt på Belek men ikke stort. Hyggelig, lokal seværdighed med mange turister. En taxa fra Belek koster ca. 60€ tur retur og uden besøg i forretninger eller lignende.

Dato for oplevelse: maj 2013
Tak, Holger D

Rejsende, der kiggede på Aspendos Ruins and Theater, kiggede også på

Har du været i Aspendos Ruins and Theater? Fortæl om dine oplevelser!