“Vældig flot port”

Hadrian's Gate
Book på forhånd
46,73 $*
og derover
Antalya bytur med Duden vandfald og Antalya...
nr. 10 af 119 aktiviteter i Antalya
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Gebyr: Nej
Anbefalet besøgsvarighed: 1-2 timer
Anmeldt 9. september 2017

Den er virkelig værd at se. Der er spor efter hestetrukne køretæjer under den. Man kan gå op på muren til den ene side og få et godt kig.

Tak, Birgitte L
Filtrér

Anmeldt 4. juli 2017

vi gik igennem dagligt da vi boede inden for muren. Flot og brug tid på historien, men pas på for der er MEGET glat.

Tak, Dansker_Q
Anmeldt 9. oktober 2016 fra mobile enheder

Utroligt at tænke på at denne bymur er bygget af samme bygherre som har lavet det 120 km lange fæstningsværk mellem England og Skotland. Et geografisk stort romersk imperium har det været under en kejser Hadrian, omkr. år 130.
Hadrians Gate med sine to tårne indleder "Den gamle By" i Antalya, hvor alskens ting og sager sælges til "Special Price for You". Absolut et besøg værd: stemningen, brostenene, historiens sus, duftene, musikken og de smilende venlige sælgere. Bedst udenfor myldretid.

Tak, HeleneSilkjaer
Anmeldt 23. juli 2016

Hadrians port, skal ikke ses som en enhed, det er starten på en gade fra oldtiden, der ender i havnen, så tag dig god tid til at nyde den.

Tak, Maribo_13
Anmeldt 17. juli 2016

Oprindeligt er der tale om et mindesmærke på grund af kejser Hadrians besøg. Der er ikke særligt meget at se, men hvis man alligevel er i området kan man lige så godt se stedet sammen med klokketårnet og den nedbrændte moske. Der er ca. 10 minutters gang mellem de tre ting.

Tak, Jan F

Rejsende, der kiggede på Hadrian's Gate, kiggede også på

Antalya, Antalya (området)

Har du været i Hadrian's Gate? Fortæl om dine oplevelser!