Åben i dag: 00.00 - 00.00
Den bedste på hele turen

allerede fra den første kontakt føler man sig hørt og forstået. Ejeren Nader både skriver og taler... læs mere

Lisa C
Uforglemmelig oplevelse

Sfinks rejser gjorde en stor forskel på vores rejse til Egypten for første gang .. Vi var på VIP... læs mere

I1438FPmetteh

Google
Anbefalede oplevelser i og omkring Hurghada
fra 100,00 US$
fra 70,10 US$
fra 100,00 US$
fra 344,44 US$
Anmeldt d. 24. april 2015

Hej Nader,

Vi kom alle godt hjem efter en intens og oplevelsesrig rundrejse i Egypten. Efterhånden har jeg rejst i mange lande og med gode guider, men du er nok den bedste, jeg har mødt.

Det er fantastisk, at du som egypter taler flydende dansk med en charmerende accent (bombe- nej pumpestation). Jeg nød godt af din store viden om det gamle Egypten, som jeg ikke kendte særligt godt.

Nu vil jeg læse de bøger, jeg købte dernede og tage en tur på Glyptoteket og se den egyptiske samling igen. Din hjælpsomhed og humor er enestående.

En kærlig hilsen herfra

Lone

Dato for oplevelse: april 2015
3  Tak, Lone M
Anmeldt d. 5. april 2015

Vi var på en påsketur til Egypten med besøg i Aswan, Abu Simbel og Luxor - og med flodcruise mellem Aswan og Luxor. SfinksRejser stod for planlægning og leverede guider. Det var en større kabale, der skulle gå op, men Maria leverede excellent planlægningsrådgivning, og Nader og Mohammed var fremragende guider, så alt gik op i en højere enhed. Vi kan kun anbefale SfinksRejser som arrangør - og i øvrigt det sydlige Egypten som rejsemål. Der er var fredeligt, klimaet var perfekt, og egypterne var afslappede og humoristiske! På mange måder kan man mærke, at man er langt væk fra Cairo.

Dato for oplevelse: april 2015
2  Tak, HannaGustav
Anmeldt d. 24. marts 2015

Vi var i uge 9 på vores første tur til Egypten, og fandt tilfældigvis Sfinks rejser på nettet.
Vi bookede en by-rundtur i Hurghada, og en tur til Cairo m/fly igennem Sfinks rejser.
Vi var lidt spændte på hvad der ville vente os.
Nader og Maria havde inden afrejse fra Danmark, lagt en hel klar plan for os, så der ikke var noget tvivl.
De dage vi brugte sammen med Nader var helt fantastiske. Selv vores datter som hjemmefra, var lidt træt af at vi skulle på museum, synes det var helt fantastisk. Nader har en stor passion og viden om den Egyptiske historie. Hans fortælling var så levende, og man blev helt opslugt, og ville bare høre mere.
Hvor var det dejligt at være på tur, blot vores familie og Nader. Der var ingen stress, alt foregik i vores tempo. Det havde ikke været det samme hvis vi havde været i en stor gruppe.
Nader blev ved med at overraske os. For at gøre det hele nemmere havde han skaffet os et Egyptisk taletidskort, så vi nemt og billigt kunne ringe sammen. Vi kunne til enhver tid ringe, hvis vi havde brug for hjælp til noget.
Er der sygdom i familien, som der skal tages hensyn til - er Nader og Maria også meget forstående, og giver en hjælpende hånd.
Vi kan kun varmt anbefale Sfinks Rejser - I bliver ikke skuffede.
Maria og Nader er nogle helt enestående mennesker, som man kun kan holde af.
Næste gang vil vi bestille en komplet rejse igennem Sfinks Rejser, og gå udenom rejsebureau.
5 stjerner ud af 5 (Y)

Dato for oplevelse: februar 2015
1  Tak, Anita T
Anmeldt d. 12. marts 2015

Steen og Janne
Sådan skrev H.C.Andersen, og hvor må man give ham ret, især hvis man har en guide som Nader.
Nu har vi 2 gange været sammen med ham og hans familie, og sjældent har vi været ude for en så vidende guide, og vi har rejst utrolig meget. Ikke nok med, at han ved utrolig meget om det gamle Egypten, men også om nutiden. Nader er fantastisk hyggelig, morsom og underholdende at være sammen med, og man fornemmer virkelig, hvor stor hans kærlighed er til landet. Han yder enormt meget, for at gæsterne føler sig godt tilpas. Og er der nogen former for sygdom, ja så er han også på pletten. Sådan skal en guide være, så fra vores side er der overhovedet ikke nogen tvivl - næste gang skal det også være med Nader.

Dato for oplevelse: januar 2015
2  Tak, Janne T
Anmeldt d. 7. marts 2015

Min kæreste og jeg tilbragte 2 spændende og lærerige dage sammen med Nader i Kairo og Luxor. Det var en kæmpe oplevelse og Naders beskrivelser og forklaringer var virkelig gode. Det er så tydeligt, han brænder for at formidle landets historie videre og han gør alt for, at hans gæster får en god oplevelse.

Vi havde taget kontakt med Maria og Nader inden vores rejse og fik hjælp til at planlægge vores tur, så vi fik mest muligt ud af tiden, hvilket vi var yderst tilfredse med, da der er så meget spændende at se!

Da vi kom tilbage til Hurghada, fik Nader arrangeret en ørkentur til en beduinlejer for os på ingen tid. Den tur var også helt i top!

Hvis vi skal til Egypten igen, vil vi bestille hele turen incl. hotel gennem Sfinks Rejser :)

Louise & Christian

Dato for oplevelse: februar 2015