Åben i dag: 09.00 - 19.30

fra 516,83 $
fra 84,10 $
fra 54,06 $
Anmeldt d. 3. april 2016

Efter et besøg i Diocletians Palads og det arkæologiske museum gik vi lidt rundt og fandt så en indgang til Marjan. Det var en stejl vej/sti op til toppen, men undervejs så vi en flot natur og bl.a. et aktivitetsområde. Stedet emmede af fred og ro. Der var folk, som gik eller løb i parken. Man kunne tage madkurven med og sidde og nyde den mange forskellige steder. Der var en super flot udsigt over bugten, hvor vi bl.a. så krigsskibe og en "svævende restaurant".
Vi kan varmt anbefale at gå en tur rundt i Marjan, så man kan nyde naturen, selvom man er midt i en storby.

Dato for oplevelse: juli 2015
1  Tak, Lone G
Anmeldt d. 21. oktober 2015

Det er en skøn oplevelse at gå op af Marjanbjerget. Udsigten er fantastisk. Hold jer fra den såkaldte Zoo. Vi så den kun udefra og mener den burde lukkes med det samme. Man skal dog ikke være gangbesværet og man må være forberedt på at det er en smule hårdt hvis ens kondi er dårlig. Husk drikkevand.

Dato for oplevelse: september 2015
Tak, RikkeBueJ
Anmeldt d. 26. juni 2015

Hvis du kan lide at gå op ad bakke (og selvfølgelig ned igen)
Kan lide en fantastisk udsigt og i øvrigt nyde en skønt område så tag turen op på Marjan Hill

Dato for oplevelse: juni 2015
Tak, SusanSparre
Anmeldt d. 7. maj 2015

Det er en smuk park og helt sikkert et dejlig sted, specielt senere på sommeren, når her er varmt. Vi synes dog der bør foretages en nænsom udtynding af træer og grene, for at bevare udsigten herfra. Udsigten er smuk, men den er efterhånden også ved at være meget begrænset, på grund af den frodige natur.

Dato for oplevelse: april 2015
1  Tak, Pia B
Anmeldt d. 17. maj 2013

Und jer selv en storslået udsigt over Split by. Tag de 700 trin op på "Bjerget" Marjan.

Husk vand da der kun er en restauration på vejen og den ligger lidt nede af bjerget.

Besøg eventuelt den lille Zoologiske Have på vejen op. Det er ikke verdens største men den er meget hyggelig og prisen på 10 kr. er bestemt rimelig smatidig med man støtter et godt formål.

Dato for oplevelse: april 2013
Tak, buster15K