TripAdvisor

fra 77,20 $
fra 24,98 $
fra 18,16 $
Anmeldt d. 9. september 2018 fra mobile enheder

Peristylet er i dag en hyggelig plads fuld af liv og summen - dog mestensdels turister. Det er en imponerende historisk kulisse at sætte sig ned med en kop kaffe og nyde menneskemængden, der passerer forbi.

Dato for oplevelse: august 2018
Tak, Lone_Frank_Nielsen
Anmeldt d. 25. juli 2018 fra mobile enheder

Vi købte billetter til en aften med Aida. Vi sad på 19. og sidste række, men til gengæld sad vi godt for at kunne se. Så så og hørte vi opera under åben himmel. Det var en dejlig oplevelse - meget stemningsfuldt. Selvfølgelig var der snak og bylarm fra byen, men det var en del af det og en helt speciel oplevelse at sidde midt i Diocletians Palads og høre opera.

Dato for oplevelse: juli 2018
Tak, LindaAndersen2015
Anmeldt d. 30. maj 2018

Det er et godt sted at tage et hvil, se de romerske legionærer, de mange turister, det smukke tårn eller få sig en kop kaffe!

Dato for oplevelse: maj 2018
Tak, LPHDK
Anmeldt d. 14. maj 2017

Gå ind på "pladsen" foran mausulæet, der nu er kirke, og sæt dig på trappetrinene. Mærk solen og stemning, knib øjnene sammen og fornem, hvordan livet var i det romerske imperium. Fordi det er så velholdt af en seværdighed at være, der er ca 1.800 år gammel, er den en helt speciel fornemmelse. Gå bagefter op ad trappen til det gamle "venteværelse" fra Romerriget (kuppelformet, med hul i taget). Fantastisk! Især når der er lokale sangere, der udnytter den fantastiske akustik.

Dato for oplevelse: maj 2017
Tak, InaMariaBarbara
Anmeldt d. 21. oktober 2016 fra mobile enheder

Besøg dette fristed, hvis I trænger til at hvile benene. Den smukke gamle bymidte kulminere på denne plads. Levende musik og servering midt i marmor og middelhavs atmosfære. Bedre kan det næsten ikke blive.

Dato for oplevelse: oktober 2016
Tak, Nifohas