Åben i dag: 09.00 - 17.00

fra 22,42 $
fra 23,98 $
fra 23,07 $
Anmeldt d. 29. maj 2016 fra mobile enheder

Dette gigantiske palads er et must hvis man er i Bukarest. Det er først bygget færdigt efter revolutionen i 89 men ligner et fransk slot fra forrige århundrede. Over 1000 rum er under tag her, det ene mere overdådigt udsmykket end det andet. Marmor og krystal er de gennemgående materialer anvendt sammen med eg og rosentræ. Her er virkeligt meget vidunderligt håndværk at studere. Skyggesiden af dette byggeri er at deres storhedsvanvidsplagede diktator lod det opføre mens befolkningen ikke havde til dagen og vejen. Der gik 3000 arbejdere til under byggeriet. Egentlig sært at de valgte at fuldende opførelsen efter revolutionen, men imponerende er det at skue

Dato for oplevelse: maj 2016
Tak, BirgitteL_12
Anmeldt d. 18. maj 2016 fra mobile enheder

Parlamentet er et besøg værd. I dag er det Rumæniens parlament men det blev tænkt af en diktators og er også et udtryk for hans mangel på realitetssans og tro på egen fuldkommenhed. Man bliver både fascineret, importeret og frastødet af bygningen og historien på vej rundt i det enorme kompleks. Vi besøgte det en søndag, havde ikke bestilt tid forinden og kunne efter knapt 45 min ventetid få plads på en engelsk rundvisning. God guide. Husk pas.

Dato for oplevelse: maj 2016
1  Tak, Y8099UAmartind
Anmeldt d. 18. april 2016

vi ses den tidligere diktators pragtpalads. fantastisk imponerende. tag den store tur og får set mest muligt -. særligt første salen

Dato for oplevelse: april 2016
Tak, Torben L
Anmeldt d. 25. februar 2016

Bygningen skal ses fordi det er et vanvidsprojekt igang sat af en despot for ikke så mange år siden. Der er noget storslået over bygningen og den del som offentligheden får fremvist. Når man så får at vide hvad det har kostet og hvilke afsavn befolkningen har måtte yde så kan det anbefales at se det.

Dato for oplevelse: maj 2015
Tak, Per F
Anmeldt d. 21. januar 2016

Bare udefra ser paladset helt utroligt stort ud, men bare vent til du kommer indenfor!
Under vores besøg af paladset fik vi en guidet rundtur, og til trods for hans accent var hans engelsk til at forstå. Rundvisningen var rigtig god, vi fik fortalt mange interessante ting, både om hvad nogle af salene bruges til i dag, hvad de blev brugt til før i tiden, paladsets historie og gennerelle fakta, som vægten of længden af de utroligt lange gardiner.
Klart et besøg værd, men husk at medbringe pas, ellers kan det blive besværligt at komme ind.

Dato for oplevelse: februar 2015
Tak, 1annikah