Åben i dag: 09.00 - 22.00
Abu Dhabi sightseeingture: Sheikh Zayed-moskeen, Heritage Village & Dates Market

Book på forhånd

fra 65,70 US$
fra 41,00 US$
fra 69,00 US$
Anmeldt d. 18. juli 2022 fra mobile enheder

Vi var afsted på en endags tur til Abu Dhabi, en familie på fem. Vi blev sat af af vores privat chauffør i en parkerings kælder ved indgangen til en center. Vi blev først mødt af en vagt som ville se en frisk pcr test. Vi blev med nød og næppe lukket ind, vi forklarede at vi var fuldt vaccineret og tilsidst lukkede han os ind. Vi havde læst at man kunne låne gratis tøj men det kan man ikke mere. Så husk tøj som dækker arme og ben samt tørklæde til unge piger samt damer. Vi havde ikke tøj med til os alle og måtte købe i en butik nær indgangen til moskeen. Vi købte 2 tørklæder, en dragt til vores datter samt en hvid dragt til vores svigersøn det blev 155,- AED. Der var meget kontrol, men det var det hele værd da vi ankom til moskeen. Det var så fascinerende og storslået en oplevelse. Så smukt.
Vi gik rundt - en vej rundt og der var hele tiden vagter som sørgede for at man ikke stod for længe. Der var forskellige steder hvor man måtte stoppe op og fotografere. Det var meget koordineret. Utrolig smukt og gennemført. Helt fantastisk. Det er sjette gang vi er i Dubai og endelig fik vi taget os sammen og tog til Abu Dhabi. 1 1/5 time fra Dubai.
Det kan varmt anbefales.

Dato for oplevelse: juli 2022
Tak, malene_steinfeldt
Anmeldt d. 3. marts 2020

Sheik Zayed Moské i Abu Dhabi er den største af sin art i Emiraterne. Derudover er den også betagende smuk med det rene hvide marmor og de guldbelagte søjler. Man kunne sagtens få timer til at gå, så man kunne få alle detaljer med, men man skal bare være opmærksom på, at moskéen er yderst velbesøgt, så man deler oplevelsen med mange andre. Så vidt muligt bør man nok undgå fredagen, hvis man bare er her som turist.
Når man besøger stedet skal man sørge for, at man er klædt i overensstemmelse med lokal "dress code". Det nytter altså ikke at troppe op i shorts og nederdel. Kvinderne kan dog låne tøj på stedet, således skuldre, arme, ben og hår er tildækket.
Man skal også væbne sig med lidt tålmodighed, da der hurtigt opstår kø ved indgangen til moskéen.
Hvis man kan forholde sig til ovenstående, er Sheik Zayed Moskéen bestemt et "must", hvis man er i regionen.

Dato for oplevelse: februar 2020
Tak, marcelsborg
Anmeldt d. 28. februar 2020 fra mobile enheder

En helt utrolig flot og spændende oplevelse at se denne smukke moske. Det var muligt for kvinder at låne tøj så man klædt anstændigt på.

Dato for oplevelse: februar 2020
2  Tak, lars0027
Anmeldt d. 3. januar 2020

Fantastisk flot byggeri, som absolut er et besøg værd. Men vær opmærksom på, at der er strenge krav til påklædning. Kvinder skal have lang, ikke gennemsigt kjole på (helt til fødderne), og skuldre, arme og hår dækket.

Dato for oplevelse: december 2019
2  Tak, 521s_renf
Anmeldt d. 21. december 2019

Virkeligt et imponerende byggeri. Men det er lidt for overrendt til du virkelig kan nyde stedet. Kom sidst på eftermiddagen, så jeg fik både set stedet i sollys og i mørket med deres egen belysning.

Dato for oplevelse: december 2019
1  Tak, perg111