“Fantastisk bydel - så megen historie, så meget liv!”
Anmeldelse af Sultanahmet Distrikt

Morning Tour of Istanbul Old Town
nr. 4 af 1.108 aktiviteter i Istanbul
Oplysninger om seværdighed
Anmeldt 16. november 2017

Sultanahmet-distriktet er den centrale historiske gamle bykerne i Istanbul.
Da Istanbul endnu hed Konstantinopel var dette hjertet for først det Østromerske Rige og senere det 1000 år lange Byzantinske Imperie og den ortokdokse kirke.
Efter Konstantinopel faldt til tyrkerne i 1453 blev Konstanstinopel til Istanbul og var 450 år hjertet i det store Ottomanske Imperium.
Sultanahmet-distriktet var hjertet for disse imperier...og derfor er denne bydel smækfyldt med århundredegamle grandiose bygninger og historie....templer, kirker, moskeer, paladser, bazarer, parker m.m!
Det kan anbefales at vælge et hotel nær Sultanahmet-distriktet, da det er en udsøgt fornøjelse at slentre rundt i denne bydel, kigge på kirker, moskeer og paladser og også blot indsnuse stemningen og folkelivet.
Sultanahmet er også et praktisk sted at vælge sit hotel, da bydelen ligger centralt i Istanbul og fungerer som trafikalt knudepunkt. Den moderne og meget praktiske sporvognslinje går igennem bydelen og kun 5-7 minutters gang ned af bakken ligger Eminöu , der er den centrale færgehavn for de hundredevis af passagerfærger der krydser Istanbuls vande hele tiden samt metroen der også krydser under vandet over til den asiatiske del af Istanbul.

Tak, HenrikDenmarkEU

Anmeldt 30. november 2016 fra mobile enheder

Utroligt spændende og smukt at se moskeen indefra. Man får et indblik i islams religion og får set noget af Tyrkiets kultur.

Tak, Yazmin T
Anmeldt 18. november 2016

Jeg kendte ikke området før jeg km til Istanbul, men da det var her mit hotel lå, brugte jeg meget naturligt megen tid på at gå rundt i området. Man bliver positivt overrasket, igen og igen

Tak, Tommy E
Anmeldt 24. september 2016 fra mobile enheder

Området omkring sultanahmet er egentlig fin nok, men meget dyr sammenlignet med fatih der samtidig også er mere rolig.

1  Tak, Mohamed E
Anmeldt 12. august 2016 fra mobile enheder

Her er stedet for turister der er liv og sjæl men sommetider for påtrængende
Vil du virkelig det virkelige tyrkiet så tag over Bosporus til området Kadikoy her er det billigere og endnu bedre

Tak, Villy 1881

Rejsende, der kiggede på Sultanahmet Distrikt, kiggede også på

Har du været i Sultanahmet Distrikt? Fortæl om dine oplevelser!