Udforsk Chiang Mai

Indtægter påvirker de oplevelser, der er fremhævede på denne side, få flere oplysninger.
Hvad er Travellers' Choice – De bedste af de bedste?
Denne pris er vores højeste anerkendelse og overrækkes årligt til de virksomheder, der er "De bedste af de bedste" på Tripadvisor – dem, der får fantastiske anmeldelser fra rejsende og er blandt de bedste 1 % af ejendomme i hele verden.
Få mere at vide
Chiang Mai
Chiang Mai
Hoteller
Alle hoteller i Chiang MaiTilbud på hoteller i Chiang MaiBillig rejse til Chiang MaiEfter hoteltype
Efter hotelklasse
I nærheden af uddannelsessteder
AktiviteterRestauranterFlyrejserRejsehistorierKrydstogterUdlejningsbilerMere

Ferie Chiang Mai

Thailands nordlige rose
Hvis du ville, kunne du bruge hele ferien på bare at udforske Chiang Mais berømte bymidte, hvor ruinerne af gamle mure omkranser over 30 templer. Hvis du har kondi til det, kan du prøve kræfter med de 300 trin op til Wat Phrathat Doi Suthep, som er et flot buddhistisk tempel på en bakketop. Men det stopper ikke bare ved historiske seværdigheder – oplev Thailands pulserende nutid på aftenbasaren, hvor du kan mestre kunsten at prutte om prisen. Den botaniske have er også et godt sted, hvis du vil suge lidt lokal kultur til dig og nyde den dejlige duft af thailandske orkidéer.

Det essentielle Chiang Mai

Mine yndlingssteder at snuppe en bid mad i Chiang Mai

Under mine månedlange årlige rejser til Chiang Mai oplever jeg, at jeg igen og igen bliver forelsket i byen. Dette skyldes primært byens kulinariske scene, der er i konstant udvikling. Fra travle streetfood-markeder til moderne kaffebarer til køkkener, der drives af bedstemødre – her er mine yndlingssteder at spise i Chiang Mai – i tilfældig rækkefølge.
Zinara Rathnayake, Galle, Sri Lanka
  • Cafe Arte
    187
    Chiang Mai er kendt for sin fantastiske kaffekultur med bønner, der kommer fra de nærliggende bjergstammers gårde. Prøv Cafe Arte i Jed Yod-kvarteret. Den smilende ejer og barista Pop – det er ham med det lange grå skæg – serverer fantastisk kaffe. Stemningen med lysekroner og friske roser er som taget direkte ud af en Studio Ghibli-film. Gå efter skinke- og ostecroissanter om morgenen, og hold øje med årstidens æblekage.
  • Hong Tauw Inn
    226
    Jeg tager som regel til Hong Tauw Inn, hvis jeg vil have en mættende forkost. Det ligger i Chiang Mais trendy Nimmanhaemin-kvarter, men det er ikke som områdets mere prangende steder. Det er hyggeligt med stofduge på bordene, vintageure og enestående nordthailandsk mad. Min favorit er khanom jeen kaeng phed kai (fermenterede rismelsnudler med krydret rød chicken curry). Gå ikke glip af restaurantens regionale specialitet sai ua (grillet svinepølse krydret med urter).
  • Smiley Kitchen
    I det madfokuserede Chiang Mai elsker de lokale at besøge byens mange japanske restauranter. Smiley Kitchen, der drives af en kvinde fra Hokkaido, skiller sig ud fra mængden, fordi den udmærker sig inden for japansk husmandskost. Når du tager herhen om aftenen til bento-middage, vil du bemærke, at spisesalen er fyldt med japanske expats – et tegn på, at du har fundet det rette sted. En skøn bonus er hjørnet med gratis urtete til selvbetjening.
  • Khao Soi Lam Duan - Fa Ham
    208
    Nordthailands elskede kokosnød- og karrynudelsuppe, kaldet khao soi, toppes normalt med sprøde stegte ægnudler, skalotteløg, koriander, syltede sennepsstilke, lime og nam prik pao (sød, krydret chilipasta). Jeg følger de lokale til Khao Soi Lam Duan, en af de ældste restauranter i området, for at få mit khao soi-fix et par gange om ugen. Få din tykke og smagfulde suppe med saftige stykker svinekød og en forfriskende, sukkerfri, koldpresset appelsinjuice.
  • B Samcook Home 16
    780
    Kokken Samak Phoolsawats (alle kalder ham Chef Boy) dristige, raffinerede bud på det nordthailandske køkken i sin beskedne restaurant B Samcook Home16 skaber opmærksomhed over hele byen, og det er ikke ufortjent. Disse syv-retters middage ved "kokkens bord", der tilberedes af de friskeste råvarer, er en sand fornøjelse, hvor Chef Boy forklarer, hvad der udgør retter som svinerevelsben med hvidløg og peber og andelår serveret med hjemmelavet sauce af blandede bær.
  • Grandma Thong's Kitchen
    Hvis du kører uden for byen til Grandma Thong's Kitchen, vil du føle, at du besøger slægtninge, som du ikke har set i et stykke tid. Hun og hendes mand serverer thailandske klassikere som tom yum goong (en krydret rejesuppe) og tod man kung (rejekager med en sursød dipsauce). Kom forbi med vennerne til et lynkursus i nordthailandsk kogekunst. Tallerkenerne med mad til deling, der er dekoreret med friske orkideer, smager lige så godt, som de ser ud.
  • Warorot Market (Kad Luang)
    1.168
    Thailænderne tager til dette store indendørs og udendørs marked ved Ping-floden for at købe hverdagsting, så det er meget mindre turistet end byens aftenmarkeder. Kom tidligt, snup en kop sort kaffe fra en af boderne indendørs, og gå lidt rundt. Du finder alt fra friske blomster til håndbroderet tøj, men det er også et godt sted at prøve lokale snacks som friturestegte flæskesvær og grillede pølser.

Chiang Mai er fantastisk til

Farverige basarer og markeder