Åben i dag: 10.00 - 17.00

ThomasN1229
Ebberup, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 18. juli 2021 fra mobile enheder

Dette museum har i årevis stået meget højt på min liste over steder jeg bare MÅTTE opleve, så dér tog min familie lidt én for holdet. Det viste sig dog, at vi alle fik noget ud af det. De har i øjeblikket en særudstilling om syge børn, og den var ret hård rent følelsesmæssigt, men også spændende og meget aktuel. Der er et rum med en tidslinje, og det var spændende for børnene at se, fx hvornår telefonen blev opfundet m.m.
Det var rigtig fint at se de kendte og mindre kendte malerier af skagensmalerne og læse historier om dem.
Museet var mindre end forventet, og vi var der måske 1 1/2 - 2 timer.

Dato for oplevelse: juni 2021
Tak, Venture06596225042
Anmeldt d. 13. juli 2021 fra mobile enheder

Skagen museum er et must at besøge hvis man er i Skagen og bare har en lille interesse for Skagensmalerne. Museet var meget velbesøgt så der var kø for at komme ind men det var ventetiden værd.

Tak, ThomasN1229
Anmeldt d. 10. juli 2021

Glædeligt gensyn med den klassiske udstilling. Det var virkelig nødvendigt efter at have set den nedtrykkende maleriudstilling om syge børn.

Tak, FrkTrippeby
Anmeldt d. 1. juli 2021 fra mobile enheder

Går du op i Skagen malerne, er dette museum noget nær det ypperste. En super smuk samling af alle Krøyers, Ancher&Ancher's, Drachmanns smukkeste malerier. Man kan snildt få et par timer til at gå, hvis man aldrig har besøgt museet før. Derud over er det jo et spændende faktum at museet er etableret af selv samme Skagen malere, og i bygninger/haver som de selv ejede og opholdt sig i. Man mærker historiens vingesus omkring sig..

1  Tak, veronse1
Anmeldt d. 1. juni 2021

Skagens Museum rummer mange klassiske malerier fra skagensmalerne. Man kan få en kombi-billet, som også dækker Anchers Hus (skråt over for museet) og Drachmanns Hus (1,5 km. væk)

Dato for oplevelse: maj 2021
1  Tak, Anders K