Åben i dag: 09.00 - 17.00
En fin oplevelse

Dette museum har i årevis stået meget højt på min liste over steder jeg bare MÅTTE opleve, så dér... læs mere

Anmeldt for 1 uge siden
Venture06596225042
Nykøbing Falster, Danmark
fra mobile enheder
Flot kunstmuseum

Skagen museum er et must at besøge hvis man er i Skagen og bare har en lille interesse for... læs mere

Anmeldt for 1 uge siden
ThomasN1229
Ebberup, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 4. juli 2016 fra mobile enheder

Hvis du er i nærheden af Skagen, så kan et besøg på dette museum bestemt anbefales. Super flot samling med en masse kendte billeder. Flotte lokaler og nemt at finde rundt. Og meget imødekommende og hjælpsom personale

Dato for oplevelse: juli 2016
2  Tak, Jmajgaard
Anmeldt d. 30. juni 2016 fra mobile enheder

Uundgåelig besøg i Skagens Museum. Det hører sig til efter
min mening. Det at opleve vores store personligheder i malerkunsten. Så som P.S.Krøyer, Michael Ancher, Tuxen, Drachmann med flere. Det er stort.
Ankomst i muset er rart og venligt, søde mennesker som guider en venligt. Meget pæne opbevaringsmulighder til tøj og tasker, da man ikke må tage tasker med ind til malerierne.

Vi gik ind i store pæne lokaler, fyldt op med store og små malerier, det ene skønne efter anden fra gulv til loft. Storslået oplevelse.

Dansk keramik udstilling fra slutningen af 1800 tallet var også til stede på 1. sal. Et besøg værd.

Alt i alt, en dejlig oplevelse.

Tak, allansteensen
Anmeldt d. 28. juni 2016

For mig er det altid et glædeligt gensyn at gå på Skagens Museum, man bliver draget af de fine gamle Skagens maleres talent. Denne gang havde jeg mine børnebørn med på 9 og 13 år og de var mindst lige så begejstrede. Husk endelig også et besøg i museumsbutikken og efterfølgende evt. en tur til Gl. Skagen hvor lyset er så fantastisk.

Tak, viviolsen
Anmeldt d. 27. juni 2016 fra mobile enheder

Første besøg efter den nye tilbygning og renovering af den gamle.
Den gamle bygning stod flot og samlingen, der er udstillere et overflødighedshorn.

Særudstillingen af Willumsens 2 badebilleder fra 1909 og 1910
Og alle forarbejderne gennem 8 år. Absoluten tur værd til Skagen i år.

Tak, HenrikH28
Anmeldt d. 24. juni 2016 fra mobile enheder

Skagens museet har en stor og flot samling af værker af Skagens malerne Krøyer, Ancher mm. Værkerne hænger tæt i salene så det nærmest daner kollager af billeder.

Tak, Peter Fogh O