Sæler på grenen

Havde set frem til billedet med et ben i hver farvand men de sødeste sæler havde taget pladsen først

Anmeldt d. 25. oktober 2020
HenrietteQ
København, Danmark
fra mobile enheder
Folkevandring

Det er altid en betagende oplevelse at gå ud til Grenen, og stille sig mellem tvende have. Det er... læs mere

Anmeldt d. 14. oktober 2020
BKC2013
Århus, Danmark
fra mobile enheder
Læs alle 1.675 anmeldelser

Anmeldt d. 2. august 2020 fra mobile enheder

Tag en tur ud med vognen: sandormen for at se dette dejlige sted, hvor to hav mødet på toppen af Denmark.
Forvent en masse mennesker.

Tak, godmadnu
Anmeldt d. 29. juli 2020 fra mobile enheder

Selvom det stormet utroligt meget var det besøget værd! Parkeringsmulighederne var rigtig fine - vi fandt hurtigt en plads trods mange mennesker

1  Tak, PernilleBT
Anmeldt d. 28. juli 2020 fra mobile enheder

Grenen er altid et besøg værd. En fin gåtur med gode chancer for at se sæler i vandet eller på bunkere.

Tak, jesrok
Anmeldt d. 25. juli 2020 fra mobile enheder

Ja som turist kan man jo kun brokke sig over andre turister. Selvfølgelig skal man på grenen og selvfølgelig skal alle det. Forvent lidt kø. Det er en del af oplevelsen. Hold afstand til sælerne og smil til dine medmennesker.

Tak, james_t_dk
Anmeldt d. 25. juli 2020 fra mobile enheder

En tur til grenen er selvfølgelig et "must" når man er i Skagen. Det er fantastisk at stå med et ben i hver sit hav og tænke på at man er på landets nordligste punkt.
I højsæsonen er der selvfølgelig sort af mennesker og biler er parkeret langs landevejen ind mod Skagen. Vi var forberedte på dette, så valgte at gå fra vores destination midt i Skagen... Vi gik langs landevejen, forbi campingpladsen og det grå fyr. Kom til grenen, nød området og ungerne "besteg" et par bunkere... Vi så 3 sæler boltre sig i vandet lige ud for grenen.
Det var bare skønt. Vi vandrede tilbage til Skagen langs østkysten, overvejede om vi ville op i Det Grå Fyr, men fandt det for dyrt. Slentrede videre, forbi kæmpe bunkere, som man også kunne gå ind i, forbi vippefyret og tilbage til den fantastiske by med de gule huse og røde tage. Vi elskede det.... Det blev en gåtur på i alt 12 km.
Anbefalingen herfra er at hvis man bor i Skagen, så lad bilen stå.... gå eller tag cyklen, så mærker du naturen meget bedre...

Tak, michaelaM8336JQ