Lille og smuk rødstenskirke

Hulsig kirke ligger tæt ved hoved landevejen til Skagen, der er skiltet. Sognet var oprindelig en... læs mere

Anmeldt d. 22. juli 2019
Danes55
Holstebro, Danmark
Meget smuk kirke ... med farver.

Anmeldt d. 16. august 2018
748Rita
Århus, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 22. juli 2019

Hulsig kirke ligger tæt ved hoved landevejen til Skagen, der er skiltet.
Sognet var oprindelig en del af Skagen Landsogn. Kirken er fra 1894 og har derfor 125 år jubilæum i år. Her er gode p-pladser for besøgende.
Kirken er bygget i røde teglsten med skiffer tag og har et lille kobber spir på skibets tag.
Udefra ser kirken ikke ud af så meget, men gå ind og bliv næsten væltet omkuld af denne smukke lyse kirke.
Kirken blev renoveret inde i 1991 og maleren Arne L. Hansen satte farve og nye billeder på prædikestol og alter. Gult flisegulv, træloft med grå og gule farver. Grå bænke med gavle med forskellige farver. Alteret moderne og klassisk på samme tid. Farve valget beskriver næsten egnen, sand, klitter, vand og luft. Man bliver bare i godt humør i denne kirke så smuk. Fra loftet hænger et kirkeskib.

Dato for oplevelse: juni 2019
Tak, Danes55
Anmeldt d. 16. august 2018 fra mobile enheder

Hulsig fik i 1984 sin egen kirke. Den er rødstenskirke i romansk-unggotisk stil med mørkt inventar og med en lille klokketårn som tagrytter. Kirken er tegnet af arkitekt Ahlmann.
Smuk, smuk, kirke! Jeg blev simpelthen så glad under mit besøg i kirken. Der er glade farver overalt på den hvide bund.

Dato for oplevelse: august 2018
Tak, 748Rita
Anmeldt d. 25. maj 2017

Hulsig kirke er anderledes end de fleste andre små kirker på grund af dens meget smukke udsmykning. Kirkerummet fremstår lyst og venligt med glade farver. Den har en spændende historie beskrevet i et jubilæums skrift- !894- 1994.

Dato for oplevelse: maj 2017
Tak, BenteEngesvangDK
Anmeldt d. 8. marts 2017 fra mobile enheder

Selv om jeg har besøgt kirken mange gange - jeg er både døbt og konfirmeret i kirken - så fremtrådte kirkens smukke udsmykning helt særligt på denne dag i februar, hvor sollyset stod ind fra syd. Renoveringen og udsmykningen, der er udført af maleren Arne L. Hansen, trådte helt tydeligt frem og vi fik en dejlig fornemmelse i det lille kirkerum. Et besøg kan varmt anbefales.

Dato for oplevelse: januar 2017
Tak, Peter H
Anmeldt d. 13. februar 2017 fra mobile enheder

Er man i Skagen bør man tage en tur i Hulsig Kirke. Nok den mindste kirke vi har set og den er så hyggelig.

Dato for oplevelse: februar 2017
Tak, Heidi J