Naturhistorisk Museum - Skagen Naturcenter
Åben i dag: 12.00 - 16.00
Underholdende naturoplevelse

Hyggeligt lille museum med imponerende samling. Snaksaglige og søde mennesker specielt vores guide... læs mere

LeonoraO_H
Fantastisk museum og guidede ture

Rigtig skønt og hyggeligt lille museum med en imponerende kollektion. De guidede ture kan også... læs mere

R2839VTamandah

Anmeldt d. 9. august 2021

Naturhistorisk Museum er en fantastisk samling om især dyrelivet omkring Skagen. Meget børnevenligt og lille men tæt pakket.

Turene med Poul kan varmt anbefales. Han er en god formidler med en stor viden om både naturen og kulturhistorien.

Tak, 942jesperb
Anmeldt d. 7. juli 2021 fra mobile enheder

Tilbringer man en uge i Skagen, så kan det kun anbefales at tage med på en eller flere af de guidede ture med Poul. Poul er pensioneret biolog med 30+ års erfaring som underviser og har derfor noget spændende at fortælle om hver eneste plante, insekt og sågar sten man ser på turen… Ja, hvem kunne vide at der var så meget interessant fauna i ellers så “øde” omgivelser som klitter!

Man skal ikke lade sig overraske af at Poul midt i en lang fortælling om klitter pludselig stopper op og nævner hvilken fugleart man svagt kan høre pippe i baggrunden. Dette bør om noget fortælle om hans brede viden samt interesse for hvad han laver og har brugt det meste af sit liv på.

Vores første tur var en jagt efter snapseurter som blev komplimenteret med masser af smagsprøver. Det er en god idé at aftale hvem der tager bilen hjem, da det ikke er postevand som bliver serveret

Anden tur var igennem Råbjerg Mile på en strækning afsidesliggende fra hvor turisterne normalt befinder sig. Dette var ligeledes en meget interessant oplevelse da vi blev introduceret for alt fra insektlivet til kødædende planter som hersker i milen.

Ikke mindst er hans museum et besøg værd som bl.a. byder på en stor samling af dyrelivet fra Skagen.
Dette er især spændende at besøge efter en af hans ture, da man her har mulighed for før at nørde ned i detaljerne om, hvad man lige har hørt om.

Alt andet end 5 stjerner ville være en fejl!
Kan kun anbefales!

Tak, Daniel B
Anmeldt d. 7. juli 2021 fra mobile enheder

Interessant og levende fortælling om Skagen, klitterne og snapsefremstiiing. Museet er et besøg værd, hvor der er masser af udstoppede fugle.

Tak, freddybrauchlij
Anmeldt d. 1. juli 2021 fra mobile enheder

Poul Lindhardt og hans dissektion af Haj er en fantastisk oplevelse for børn i alle aldre (6-48). Det er vidunderligt når formidling og passion går op i en højere enhed.

Tak, Nomad62470894284
Anmeldt d. 14. august 2020 fra mobile enheder

Jeg har været med på to af Naturhistorisk Museums naturvandringer i løbet af min ferie i Skagen: turen ud i Råbjerg Miles "bagland" og turen til Nordstranden for at finde vulkanske sten. Begge dele kan anbefales for alle aldersgrupper - der var alt fra toårige til pensionister med, og alle nød det.
Vores guide, Poul, havde en enestående viden om geologi og biologi og var fantastisk god til at formidle og fortælle, så alle kunne være med.
Museet fylder ikke meget, men der er en imponerende samling af især fugle og mange andre spændende dyr fra området omkring Skagen fra istiden til nutiden.
Vender helt klart tilbage hertil, næste gang, jeg er i nærheden, så jeg også kan prøve snapse- og svampeturene.

Dato for oplevelse: august 2020
Tak, lilnliln