Åben i dag: 10.00 - 16.00
Godt men dyrt museumsbesøg

Dejlig oplevelse at se huset, hvor Anna og Michael Ancher har boet med deres datter Helga. Dog... læs mere

Tour51325997945
Lyngby-Taarbæk Kommune, Danmark
fra mobile enheder
tilbage i tiden

Anmeldt d. 7. august 2021
karuphavner
Karup, Danmark

Anmeldt d. 7. august 2021

fint sted med masser af historie, hvis man downloader wizgu appen så kan man scanne billederne og få oplysninger om motiv og maler.

Tak, karuphavner
Anmeldt d. 18. juli 2021 fra mobile enheder

Vi købte en kombibillet på Skagens museum, så vi også kunne se Anchers hus. Der er åbenbart nogle rundvisninger, hvor man også kommer op på 1. salen, men hvor folk har hørt om det fra, ved jeg ikke, så vi måtte “nøjes” med at se den del, vi havde adgang til.
Det var ikke en stor oplevelse, og jeg mærkede ikke rigtigt “historiens vingesus”, selvom jeg bestemt er historisk interesseret. Det der gjorde mest indtryk på ungerne på 8 og 12 år var faktisk historien om maleriet “Hip hip hurra”, som man kan læse om udenfor og se “bordet” med “gæsternes” placering.

Dato for oplevelse: juni 2021
Tak, Venture06596225042
Anmeldt d. 13. juli 2021 fra mobile enheder

Hvis man besøger Skagens museum skal men næsten også forbi Anchers hus. Jeg anbefaler man køber en kombibillet til 180 kr, sammen med skagens museum og Drachmanns hus ellers koster det 80 kr alene at besøge Anchers hus.

Tak, ThomasN1229
Anmeldt d. 10. juli 2021

Så fik man da set huset. Interessant med de mange billeder og den mange steder særprægede indretning. Hyggeligt og nydeligt.

Tak, FrkTrippeby
Anmeldt d. 1. juli 2021 fra mobile enheder

Velholdt og enormt spændende. Det var mine to primære tanker efter besøget i familien Anchers hus. Man kan stadig mærke pulsen efter en familie der satte så stort et aftryk på dansk kunst og dansk skagenhistorie. Spændende at bevæge sig rundt i et hjem der tydeligvis (hvis man kender malerierne) var motiv til en lang række af skagenmalernes kunstværker. Specielt spisestuen og M. Anchers Atelier gør et stort indtryk, og fremstår som havde de efterladt det igår.

1  Tak, veronse1