“Ret ordinær af en domkirke at være”

St. Mary's Dome Cathedral
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Anbefalet besøgsvarighed: 1-2 timer
Anmeldt 10. oktober 2015

En ganske ordinær kirke. Indvendig er der ikke meget at se, så du behøver ikke at have dårlig samvittighed, hvis du vil spare de 2 € det koster at komme ind.

Tak, Danish-Sasso

Anmeldt 28. september 2015

en ganske pæn domkirke, ikke det store at se men ganske hyggelig .Torvet omkring domkirken er et dejligt sted at studere livet i Riga over en fadøl

Tak, jmjdk
Anmeldt 24. juli 2015

Smuk kirke med spændende (hvis man er til den slags) buegange og smukke vinduespartier. Kirken var under renovering, så der var ikke adgang til krypten. Dog var der adgang til det gamle klosters gård, hvilket var spændende. Rundt om gården var der opsat forskellige historiske genstande. Vi deltog i en mini orgelkoncert, der afholdes dagligt kl.12. Koncerten varer i 20-25 min. og er fantastisk. Desværre var orglet under renovation og var derfor dækket af et træstillads, så man kunne ikke rigtig se det. Men man kunne sagtens fornemme "storheden" og historien. Er glad for, at vi var der til koncert, så vi i det mindste kunne få lyden med fra orglet. Det koster 7 euro for voksne og 4 euro for børn at komme ind til orgelkoncerten, hvilket også giver mulighed for at komme rundt i kirken og gården.

Tak, ToplusTo
Anmeldt 30. april 2015

Kirken var under renovering, så der var ikke adgang til krypten og orglet spillede ikke. Gården var dog spændende, da den fungerer som en slags kirke- og byhistorisk udendørsmuseum i miniformat.

Tak, Anja B
Anmeldt 22. februar 2015

Desværre under restaurering, men ellers ret spændende, kunne godt have tænkt at høre orglet, spændende buegang med mange spændende effekter

Tak, Henrikwh

Rejsende, der kiggede på St. Mary's Dome Cathedral, kiggede også på

Har du været i St. Mary's Dome Cathedral? Fortæl om dine oplevelser!