Åben i dag: 06.00 - 22.00

fra 51,78 $
fra 28,49 $
fra 64,77 $
Anmeldt d. 24. november 2019 fra mobile enheder

Vores venner havde tidligere prøvet Gellert spa badet og ville prøve Rudas i stedet for denne gang.
De synes at Rudas er bedre og mere autentisk med den gamle afdeling med bla. damp bad, sauna og flere forskellige termiske bade.
Den udendørs spa oppe på toppen med udsigt over Donau er helt perfekt. At sidde i 36 grader varmt vand med udsigt og byen og Donau i 10 graders varme er noget som alle burde prøve hvis de besøger Budapest.
Det er lidt forvirrende at finde rundt til at starte med, men når man først har fundet de forskellige afdelinger, er det intet problem at komme rundt med de elektroniske armbånd.
Skal prøves igen, hvis vi kommer til Budapest igen

Dato for oplevelse: november 2019
1  Tak, Michael J
Anmeldt d. 5. november 2019 fra mobile enheder

Efter at have læst andres anmeldelser skulle søster og jeg selvfølgelig også prøve Rudas-badet. Vi tog bus 7 fra centrum (blå bus) og blev sat af på Buda-siden, hvorefter vi gik ca. 300 meter rundt om Rudas-bygningen til vi fandt indgangen. Her fandt vi en oversigt over spa-mulighederne. Der er tre at vælge imellem; thermal, swimmingpool og wellness. Vi valgte termalspaen, som stod til 3600 Huf, men der var åbenbart rabat tirsdag formidddag, så vi betalte kun 6000 Huf for begge. Meget vigtig info - tirsdag er termalspaen KUN for kvinder, men her kan man(d) så i stedet vælge wellness, hvor der også er termalske bade. Ved betalingen får du udleveret et elektronisk armbånd, som du skanner ved indgangen til de tre forskellige spatyper. Der er skiltet til spatypernes omklædningsrum. Inde i omklædningsområdet er der en masse kabiner med numre på. Vi vidste ikke, hvilket nummer/kabine vores armbånd havde, men på væggene hænger der skannere, hvor du kan skanne dit armbånd, som så fortæller dig dit kabinenummer, ligesom stregkodeskanneren i Netto! Og ellers hiv fat i en af de ansatte. Måske man normalt får nummeret ved betalingen? Ved indgangen til omklædningen får man - i al fald om tirsdagen, hvor det er women only - et lille forklæde samt noget, der ligner et lille lagen. Det lille forklæde kan man bruge, hvis man gerne vil bade uden top og/eller bund. Nogle brugte det slet ikke, heller ikke os - vi holdt os til badedragten, men vær forberedt på en del kvinder med og uden tøj. Der er et lukketstilleområde ved omklædningen, hvor du kan slappe af og her bruger du så lagenet. Kabinen åbnes og låses med armbåndet, så efterlad blot tøj osv i kabinen - også din telefon - ingen billeder eller optagelser inde i spaområdet. Tag dog et håndklæde med ind i spaen og en tom vandflaske, da man kan tappe vand derinde fra haner og du kan tørre dig, når du har badet af efter spaopholdet. Jeg havde også badesandaler med og det havde nogle også, men det er ikke strengt nødvendigt, men det var fint for at gå fra og til omklædningen. Inde i selve spaområdet er der 5 bade med forskellige temperaturer mellem 28 til 42 grader. Der er en udgang, hvor der er et koldt bad med 16 grader, hvorfor jeg skiftevis gik fra varmt til koldt. Der er også noget dampbad, men det prøvede vi ikke - der var rigeligt varmt. Der var en del kvinder sådan en tirsdag formiddag, men god plads alligevel, og lydniveauet var også ok. Vi var der ca. en time, så var det ligesom prøvet. Udgangen er samme som indgangen, følg exitskiltene - går du ud af en anden udgang, ender du i cafeteriet, hvilket er fint, hvis du skal have mad. Det sad også et par og spiste i kåber, så det kan man altså også. Inden du går ud, smider du forklæde og lagen i sækken lige før udgangen. Da vi gik, gik vi mod broen og fandt nogle trapper op til broen og gik over mod Pestsiden og nød synet af den smukke by med dens fantastiske bygninger. God fornøjelse...

Dato for oplevelse: november 2019
1  Tak, TerkelP79
Anmeldt d. 15. oktober 2019 fra mobile enheder

Booking: vi havde booket to billetter online som gav adgang til wellness området og svømmehal for 7000huf. Det var nemt og hurtigt. Man kan også købe billetter ved ankomst.

Personale: vi oplevede dem kun som behjælpelige og rare.

Rudas Baths: lækker location, med udsigt udover byen fra deres rooftop bad. Rudas var rent og der blev tjekket op på, om temperaturen i de forskellige bade passede. Det hele kan virke forvirrende til en start, men vi synes det var fint skiltet og man fandt stille og rolig sin vej rundt. Vi har været her midt i oktober og følte overhovedet ikke stedet som overrendt.

Wellness området: der er tre forskellige varme bade med hver sin temperatur, plus et kold bassin. Det var hyggeligt, det larmede ikke for meget og man sad ikke som sild i en tønde.

Therma badene: det er ligesom wellness området, det er bare den gamle afdeling og mere autentisk. Man føler lidt man går ind i et gammel romersk bad. Vi tilkøbte Therma badene til 3600huf for to billetter. Vi blev enige om, at vi sagtens kunne have undværet det, da vi kun brugte en halv time derinde, men det er også en oplevelse. Vi var der en tirsdag hvor der kun er adgang for kvinder og det var en speciel oplevelse.

Sauna og spa: de har et Sauna World område som byder på aroma sauna, finsk sauna og dampbad + en kold pool. Det er et rigtig lækkert sted.

Rooftop poolen: lækker pool med udsigt over byen.

Påklædning: folk går rundt i badetøj, nogen med håndklæde rund om, andre med morgenkåbe. Man behøver ikke gå med klipklapper men de kan tilkøbes til 3000huf. En morgenkåbe koster 10.000.

Mad: der er en lille kantine i stuen eller en bistro på toppen. Priserne er overkommelige og synes ikke de tager overpris. I bistroen må man både sidde med almindeligt tøj eller badetøj.

Alt i alt en god oplevelse som vi klart vil anbefale til andre. Vi brugte 4-5 timer derinde og kom rundt i alle afdelinger.

Dato for oplevelse: oktober 2019
2  Tak, emmavillads
Anmeldt d. 5. april 2019

Vi kom ved 10-tiden, der var masser af plads og vi havde nogle dejlige timer i Rudas. Det er en god idé at komme om formiddagen, da der var betydeligt flere mennesker da vi tog der fra ved 15-tiden.
Det er helt sikkert vores favorit spa i Budapest, der er så rent og fint over det hele. Især spaen på taget med udsigt over Budapest er skøn
Det kan iøvrigt også anbefales at spise frokost i restauranten.

Dato for oplevelse: marts 2019
Tak, Jette K
Anmeldt d. 22. januar 2019 fra mobile enheder

Helt klart et besøg værd!!! Af de 3 store spa i Budapest, er dette klart det mest rene og pæne. Kom tidligt hvor der ikke er så mange mennesker - ren afslapning for krop og sjæl.

Dato for oplevelse: januar 2019
1  Tak, kholmegaard