“Nydelig park med udsigt, men ikke nødvendigvis “must see””

Det nationale kulturmonument Vyšehrad
Book på forhånd
34,75 $*
og derover
Prag Welcome Card
nr. 13 af 1.029 aktiviteter i Prag
Anmeldt 6. december 2017 fra mobile enheder

Den gamle borg er der kun mindre rester tilbage af, men ellers indeholder området en fin kirke, der er synlig fra store dele af Prag (adgang 50 koruna) med en flot kirkegård med mange imponerende gravmonumenter, en nydelig stor park, hvorfra der er fin udsigt over Moldau og store dele af Prag samt lidt historiske småbygninger, restauranter m.v.

Et udmærket sted at slappe af, men dem findes der en del af i Prag - også med udsigt - og har man allerede fundet et godt sted til dette formål, er der ikke så meget mere at hente i Vysehrad.

Vi valgte at køre derud med sporvogn linie 17. Fra stoppestedet ved Vytov er der ca. 400 m til fods, men de sidste par hundrede meter går relativt stejl op ad trapper (en af deltagerne talte 132 trin), så den vej er ikke anbefalet til gangbesværede. Tilbage tog vi Metrolinie C - afstanden er måske en smule længere, til gengæld er turen mere plan.

Tak, JanL590
Filtrér

Anmeldt 5. august 2017

Først er der selve turen hertil. Skønt at spadsere langs Moldau og se på livet omkring vandet. Her er amatørmusikere og folk der bare sidder og nyder en øl i det gode vejr. Gør holdt ved et af de små steder, hvor man kan sidde og nyde en øl eller en kop kaffe - det er rørende billigt. Endelig fremme tager man de mange trin op af den stejle trappe, inden man arriverer ved den smukke kirke og den nærmest enestående kirkegård.
Gå omkring på kirkegården og i de tilstødende parkarealer, hvor den eneste lyd er fuglene der synger Det hele koster ikke spor, og efterflg. er man helt afslappet.

1  Tak, Lars L
Anmeldt 5. maj 2017

Trænger du til lidt motion i fredelige omgivelser er Vysehrad området det helt rigtige sted.
Vi tog metroen derned og gik af en dejlig stig derhen. Vi startede på den smukke kirkegård og besøgte derefter kirken, med en nærmest symbolsk entrepris. Der klokkespil hvert kvarter, meget stemningsfuldt
Bagefter gik vi rundt langs borgmuren og nød den fantastiske udsigt over Prag, floden og sydpå. Nedturen foregik af snoede gader og vi valgte at gå langs flodens boldværk tilbage til byen.
OBS hvis I rejser med mindre børn så hold godt øje med dem, for borgens afspærringer mod "dybet" er mange steder kun i knæhøjde

Tak, Margit H
Anmeldt 23. januar 2017

Vysehrad borg har været bebygget i tusind år. En gåtur rundtur på murene giver både udsigter over midtby, Moldau og forstæder. De smukke Art Nouveau buegange på kirkegården, kendte gravsteder og så Na hradbach ølhave er højdepunkter. Find ølhaven gennem døren bag den lile rotunda-kirke. Desuden findes en række, sjældne kubistiske ejendomme under bogen, ved floden. Skål

Tak, Helge S
Anmeldt 18. august 2016

Det er en dejlig gåtur op til parken, men hård hvis ikke benene er så gode. Der er flere steder man kan sidde og få noget at drikke og spise.
Udsigten er helt fantastisk og man kan sagtens bruge en del tid deroppe.

Tak, Dorthe H

Rejsende, der kiggede på Det nationale kulturmonument Vyšehrad, kiggede også på

Har du været i Det nationale kulturmonument Vyšehrad? Fortæl om dine oplevelser!