“En sand perle!”
Anmeldelse af Fuglsang Kunstmuseum

Fuglsang Kunstmuseum
Oplysninger om seværdighed
Anmeldt 20. juli 2017

Fuglsang er en perle. Museet er ikke stort, men det rummer en samling, der viser eksempler på dansk kunst fra det sene 1700-tal frem til vor tid. Fine eksempler på guldalderens kunst, men også dansk modernisme er iblandt. Gode overraskelser var for vores vedkommende bl.a. et par værker af Lorenz Frøhlich og et stort Ejnar Nielsen (1872-1956) maleri fra omkring 1930 i stil med de art-deco prægede udsmykninger han udførte til "Stærekassen" ved det kongelige teater.
Hvis man er på disse kanter og interesserer sig for kunst er museet et absolut must.

Tak, KlausHoejbjerg
Filtrér

Anmeldt 16. juli 2017 fra mobile enheder

Stor overraskelse ventede os, da vi besøgte museet. En ganske fin samling kunst, og en særudstilling der virkelig var god. Et must må være at sidde foran panoramavinduet og nyde den skønneste udsigt.
En efterfølgende gåtur i den omkringliggende park kan også anbefales. Her er skønne steder, hvor medbragt mad kan spises

Tak, Rie L
Anmeldt 13. juli 2017

Smukt beliggende på herregården Fuglsang i nærheden af Nysted findes et dejligt kunstmuseum med speciale i lokale kunstnere. Ud over udstillingen med museets egne værker (der dog også skifter en gang imellem).Dertil næsten altid specialudstillinger. Der er mest billedkunst, men også en del skulpturer. Dækker en bred tidsperiode - senest en en fornem Cobra-samling kommet op i den store midtergang.
Også en fin museumsbutik med bøger, plakater og mange, andre ting.
Det hele kompletteres af en lille cafe med ret begrænset udvalg.
Bedste billede? For enden af den lange gang er det et lille rum med tre stole og meget glas. Her kan man kigge ud i naturen, bl.a. det nærtliggende Skejten, der er et stykke meget smuk natur - en oplevelse i sig selv.

Tak, Arne B
Anmeldt 18. juni 2017

Fuglsang er et fint lille museum med en ditto samling og ofte fremragende gæsteudstillinger. Intet at udsætte der.
Men det tæller i dén grad ned i vurderingen, at serviceniveauet kan være ret så ringe.
Eksempel: Ved mit seneste besøg spurgte kvinden foran mig i cafékøen, om man fik rabat som medlem. "Ja", svarede servitricen, "men det skulle du have sagt, inden jeg slog købet ind. Nu er det for sent". Og videre: "Jeg kender jo ikke alle medlemmer".
Som om det var umuligt at spørge.
Rigtig dårlig reklame for et ellers dejligt sted.

4  Tak, Bente B
Anmeldt 20. april 2017

Et besøg på Fuglsang Kunstmuseum byder på traditionelt smørrebrød i caféen og et kunstmuseum, der er værd at køre langt for.
Museet er bygget ud til naturområdet Skejten, og i bedste guldalderstil kan landskab og himmel nydes fra museet, mens man fordyber sig i kunsten.
I skrivende stund ses udstillingen "Ved bordet- Mennesker, mad og nature morte", der sætter bordet som samlingspunkt i centrum fortolket af nogle af vores dygtigste kunstnere gennem tiden. Herunder Krøyer, Ancker, Skovgaard og Johannes Larsen, der hver på deres måde sikrer fremragende billedkunst.
Man skal skynde sig, for inden længe rykker udstillingen videre til Skagens Museum.
God fornøjelse.

Tak, Janus N

Rejsende, der kiggede på Fuglsang Kunstmuseum, kiggede også på

Har du været i Fuglsang Kunstmuseum? Fortæl om dine oplevelser!