“Et dejligt museum!”
Anmeldelse af Fuglsang Kunstmuseum

Fuglsang Kunstmuseum
Oplysninger om seværdighed
Anmeldt 13. juli 2017

Smukt beliggende på herregården Fuglsang i nærheden af Nysted findes et dejligt kunstmuseum med speciale i lokale kunstnere. Ud over udstillingen med museets egne værker (der dog også skifter en gang imellem).Dertil næsten altid specialudstillinger. Der er mest billedkunst, men også en del skulpturer. Dækker en bred tidsperiode - senest en en fornem Cobra-samling kommet op i den store midtergang.
Også en fin museumsbutik med bøger, plakater og mange, andre ting.
Det hele kompletteres af en lille cafe med ret begrænset udvalg.
Bedste billede? For enden af den lange gang er det et lille rum med tre stole og meget glas. Her kan man kigge ud i naturen, bl.a. det nærtliggende Skejten, der er et stykke meget smuk natur - en oplevelse i sig selv.

Tak, Arne B
Filtrér

Anmeldt 18. juni 2017

Fuglsang er et fint lille museum med en ditto samling og ofte fremragende gæsteudstillinger. Intet at udsætte der.
Men det tæller i dén grad ned i vurderingen, at serviceniveauet kan være ret så ringe.
Eksempel: Ved mit seneste besøg spurgte kvinden foran mig i cafékøen, om man fik rabat som medlem. "Ja", svarede servitricen, "men det skulle du have sagt, inden jeg slog købet ind. Nu er det for sent". Og videre: "Jeg kender jo ikke alle medlemmer".
Som om det var umuligt at spørge.
Rigtig dårlig reklame for et ellers dejligt sted.

4  Tak, Bente B
Anmeldt 20. april 2017

Et besøg på Fuglsang Kunstmuseum byder på traditionelt smørrebrød i caféen og et kunstmuseum, der er værd at køre langt for.
Museet er bygget ud til naturområdet Skejten, og i bedste guldalderstil kan landskab og himmel nydes fra museet, mens man fordyber sig i kunsten.
I skrivende stund ses udstillingen "Ved bordet- Mennesker, mad og nature morte", der sætter bordet som samlingspunkt i centrum fortolket af nogle af vores dygtigste kunstnere gennem tiden. Herunder Krøyer, Ancker, Skovgaard og Johannes Larsen, der hver på deres måde sikrer fremragende billedkunst.
Man skal skynde sig, for inden længe rykker udstillingen videre til Skagens Museum.
God fornøjelse.

Tak, Janus N
Anmeldt 17. april 2017 fra mobile enheder

Ligger smukt, fin udstilling. Kan kombineres med dejlig gåtur til Skejten eller i park og skov. Ikke specielt børnevenligt.

Tak, boletten2017
Anmeldt 1. marts 2017 fra mobile enheder

Vi så udstillingen "ved bordet". Det var sjovt at se nogle mindre kendte malerier af nogle af de kendte kunstnere som fx P S Krøyer, Anna og Michael Ancher, Hammershøi og Olaf Rude.
Stemningen på muséet er lys og ikke så tung, og der er god plads til malerierne.
Der var også et interaktivt hørespil som man kunne deltage i, men det prøvede vi ikke.
Caféen kunne godt være gjort lidt mere hyggelig, have bedre stole og borde og lidt dyrere og lækrere mad.
Omgivelserne er dejlige, og vi gik en tur i herregårdens have før museumsbesøget.

1  Tak, Andreas D

Rejsende, der kiggede på Fuglsang Kunstmuseum, kiggede også på

Har du været i Fuglsang Kunstmuseum? Fortæl om dine oplevelser!