Maria Dubins skønne billeder reddede oplevelsen

Anmeldt d. 2. august 2020
dortea102
Hollviken, Sverige
fra mobile enheder
Trist oplevelse og for dyrt

Vi var meget spændte på at se det nye museum med Holmegaard glas. Det var lidt spændende, men alt... læs mere

Poul S
Vallensbæk Strand, Danmark

Anmeldt d. 20. september 2020

Skuffende og kedelig oplevelse
Havde forventet en større samling af glas. Til køb, når nu det er et glasværk. Det var meget skrabet og det var alt. muligt andet der kunne købes end lige glas ting.. Absolut ikke den dyre entre værd.

Dato for oplevelse: september 2020
Tak, Joanjensen
holmegaardvaerk, Kommunikationschef hos Holmegaard Værk, svarede på denne anmeldelseSvarede for 1 uge siden

Hej Joan

Tak for din anmeldelse af Holmegaard Værk.

Vi er et kulturhistorisk museum og ikke et glasværk - derfor handler udstillinger og butik heller ikke kun om glas, men også om keramik, kunst, alle former for kunsthåndværk, kreativitet og skabertrang i det hele taget. Det er også det, vi forsøger at afspejle med vores udvalg i butikken.

Vores glaspustere på stedet producerer løbende nye produkter til butikken, så alle har mulighed for at få en bid af Holmegaard Værk med hjem. Udvalget i butikken udvikler sig hele tiden, og der kommer flere ny produkter til, så jeg håber, du får lyst til at komme igen en anden gang og se, om der er noget for dig.

Mvh Carina / Kommunikationschef

Anmeldt d. 15. september 2020

Overordnet rodet og skuffende oplevelse.
Parkeringsforholdene var ikke optimale. Vi parkede ved første tilgængelige parkeringsplads, men vi måtte gå et pænt stykke op til bygningen, hvor det viste sig, at der var flere parkeringspladser, som også var ledige. Man skulle tro, at de kunne skilte klart og tydeligt, og at man kunne få en tæller, på oversigten, der viser hvor mange pladser, der er tilgængelige.
Derudover koster det 40 kr at parkere. Det har jeg aldrig oplevet før, at man skal til en turistattraktion, når der ikke er andet i nærheden. Det er bare penge oven i den i forvejen ret dyre billet, når man tager produktet i betragtning.
Man får et plastikkort med en QR-kode på, når man køber billet. Så kan man med sin tlf i hånden og headset ellers bliver guidet på en ensom tur igennem museet, hvor man så ikke behøver at opleve noget sammen med sin familie eller hvem man nu er på museum med.
Der er lidt skilte undervejs, og de var egentlig okay.
Vi hørte en omviser med en gruppe pensionister fortælle lidt om én af ovnene, og han var ikke noget naturtalent udi formidling! Godt vi ikke havde betalt for en rundvisning.
Der var to lidt sløve glaspustere igang (de holdt dog pause fra 13-14). Ikke særlig spektakulært i forhold til, hvad jeg ellers har set rundt omkring.
Deres tidslinje over produkter i Holmegaard glas og Kähler keramik var sådan set meget flot, men havde kun et minimum af skilte, så det var nok kun 1/10 af genstandene man kunne bliver klogere på.
Vi var færdigepå 1,5 time tror jeg..

Dato for oplevelse: september 2020
Tak, Jeppes550

Hej Jeppe

Tak for din feedback på besøget. Jeg er ærgerlig over at høre, at besøget ikke levede helt op til dine forventninger.

Der er store omkostninger forbundet med at drive et museum, og derfor er prisen sat, som den er. Vi har ingen investorer, som skal høste et overskud - pengene går til drift, bevaring af samlingerne, etablering af nye udstillinger og aktiviteter.

P-pladserne lejer vi af et ejendomsselskab, og vi har selv betalt for klargøring, asfaltering, opstribning etc., og derfor er vi også nødt til at have en P-afgift på disse for, at det kan løbe rundt. En tæller ville øge udgiften betragteligt og gøre P-billetten endnu dyrere, og derfor har vi fravalgt denne.

Hvad angår formidlingsformen med podcast er det jo smag og behag, om man kan lide det eller ej. Vi har valgt at gøre det på denne måde, da det betyder, at vi kan få de originale stemmer fra glasværket helt ind i gæstens hoved, mens de betragter de steder, som arbejderne rent faktisk har stået og udført deres arbejde på. Vi får generelt rigtig positive tilbagemeldinger på dette.

Vi stor pris på dit besøg og håber også, at du får lyst til at komme igen i fremtiden. Vi har masser af nye spændende udstillinger på tegnebrættet, der kan give anledning til et nyt besøg.

Mvh Carina/Kommunikationschef

Anmeldt d. 31. august 2020 fra mobile enheder

Det nye museum er flot, interessant og spændende. Her er dansk glas og keramik kultur på højt niveau. Kunstværker gennem tiden og minderne vælder op. Levende museum med arbejdende glaspuster. God restaurant til at afslutte besøget. Og så var lige erhvervsministeren også på besøg.

Tak, 621larsm
holmegaardvaerk, Kommunikationschef hos Holmegaard Værk, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 17. september 2020

Tak for din anbefaling. Vi sætter stor pris på, at du gav dig tid til at skrive din feedback på oplevelsen.

Anmeldt d. 29. august 2020

Spiste, efter et dejligt besøg på museet, en herlig frokost i restauranten. Skøn rørt tartar og en sildeanretning. Alt meget velsmagende og fint serveret. Rimelige priser.

Tak, Rejselysten0909

Tusind tak for din fine anbefaling. Dejligt at høre, at du havde en god oplevelse.

Anmeldt d. 2. august 2020 fra mobile enheder

Holmegaard Værk har fået en flot modtagelse i bl.a. Berlingske, men der mangler stadig noget før oplevelsen er helt i skabet. Masser af keramik står stadig i flyttekasser, og meget glas er udstillet, så man kun kan se det på afstand. Men der er muligheder i de flotte, gamle og rå industrilokaler, og de kunstneriske ambitioner er i top. Det ses tydeligt i den udstilling af Maria Dubin som løber i august 2020 - Take a Walk in the Park. Et sansebombardement af skønhed som man absolut ikke må gå glip af! Burde blive en del af den permanente udstilling, og reddede i hvert fald mit besøg.

Tak, dortea102
holmegaardvaerk, Kommunikationschef hos Holmegaard Værk, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 21. august 2020

Tak for din feedback, som vi sætter stor pris på.

Vi er fortsat i fuld gang med at udpakke og registrere samlingerne af både Holmegaard og Kähler. Det er et kæmpe arbejde, som vi har et fantastisk hold af frivillige til at hjælpe os med. Det har på nuværende tidspunkt taget os 10 år og kommer til at stå på nogle år endnu.

Selve registrerings- og udpakningsarbejdet foregår i vores magasiner, som besøgende normalt ikke har adgang til på et museum. Men på Holmegaard Værk har vi valgt helt ekstraordinært at åbne magasinerne og lade publikum få et glimt ind bag kulisserne. Det håber vi giver en fin forståelse for arbejdet med samlingerne og også et indblik i, hvor omfattende de i virkeligheden er.

Tusind tak for dine roser til Maria Dubin - de bliver straks videregivet.