Maria Dubins skønne billeder reddede oplevelsen

Anmeldt d. 2. august 2020
dortea102
Hollviken, Sverige
fra mobile enheder
Trist oplevelse og for dyrt

Vi var meget spændte på at se det nye museum med Holmegaard glas. Det var lidt spændende, men alt... læs mere

Anmeldt for 6 dage siden
Poul S
Vallensbæk Strand, Danmark

Overordnet rodet og skuffende oplevelse.
Parkeringsforholdene var ikke optimale. Vi parkede ved første tilgængelige parkeringsplads, men vi måtte gå et pænt stykke op til bygningen, hvor det viste sig, at der var flere parkeringspladser, som også var ledige. Man skulle tro, at de kunne skilte klart og tydeligt, og at man kunne få en tæller, på oversigten, der viser hvor mange pladser, der er tilgængelige.
Derudover koster det 40 kr at parkere. Det har jeg aldrig oplevet før, at man skal til en turistattraktion, når der ikke er andet i nærheden. Det er bare penge oven i den i forvejen ret dyre billet, når man tager produktet i betragtning.
Man får et plastikkort med en QR-kode på, når man køber billet. Så kan man med sin tlf i hånden og headset ellers bliver guidet på en ensom tur igennem museet, hvor man så ikke behøver at opleve noget sammen med sin familie eller hvem man nu er på museum med.
Der er lidt skilte undervejs, og de var egentlig okay.
Vi hørte en omviser med en gruppe pensionister fortælle lidt om én af ovnene, og han var ikke noget naturtalent udi formidling! Godt vi ikke havde betalt for en rundvisning.
Der var to lidt sløve glaspustere igang (de holdt dog pause fra 13-14). Ikke særlig spektakulært i forhold til, hvad jeg ellers har set rundt omkring.
Deres tidslinje over produkter i Holmegaard glas og Kähler keramik var sådan set meget flot, men havde kun et minimum af skilte, så det var nok kun 1/10 af genstandene man kunne bliver klogere på.
Vi var færdigepå 1,5 time tror jeg..

Dato for oplevelse: september 2020
Tak, Jeppes550
Anmeldt d. 31. august 2020 fra mobile enheder

Det nye museum er flot, interessant og spændende. Her er dansk glas og keramik kultur på højt niveau. Kunstværker gennem tiden og minderne vælder op. Levende museum med arbejdende glaspuster. God restaurant til at afslutte besøget. Og så var lige erhvervsministeren også på besøg.

Tak, 621larsm
holmegaardvaerk, Kommunikationschef hos Holmegaard Værk, svarede på denne anmeldelseSvarede for 4 uger siden

Tak for din anbefaling. Vi sætter stor pris på, at du gav dig tid til at skrive din feedback på oplevelsen.

Anmeldt d. 29. august 2020

Spiste, efter et dejligt besøg på museet, en herlig frokost i restauranten. Skøn rørt tartar og en sildeanretning. Alt meget velsmagende og fint serveret. Rimelige priser.

Tak, Rejselysten0909

Tusind tak for din fine anbefaling. Dejligt at høre, at du havde en god oplevelse.

Anmeldt d. 2. august 2020 fra mobile enheder

Holmegaard Værk har fået en flot modtagelse i bl.a. Berlingske, men der mangler stadig noget før oplevelsen er helt i skabet. Masser af keramik står stadig i flyttekasser, og meget glas er udstillet, så man kun kan se det på afstand. Men der er muligheder i de flotte, gamle og rå industrilokaler, og de kunstneriske ambitioner er i top. Det ses tydeligt i den udstilling af Maria Dubin som løber i august 2020 - Take a Walk in the Park. Et sansebombardement af skønhed som man absolut ikke må gå glip af! Burde blive en del af den permanente udstilling, og reddede i hvert fald mit besøg.

Tak, dortea102
holmegaardvaerk, Kommunikationschef hos Holmegaard Værk, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 21. august 2020

Tak for din feedback, som vi sætter stor pris på.

Vi er fortsat i fuld gang med at udpakke og registrere samlingerne af både Holmegaard og Kähler. Det er et kæmpe arbejde, som vi har et fantastisk hold af frivillige til at hjælpe os med. Det har på nuværende tidspunkt taget os 10 år og kommer til at stå på nogle år endnu.

Selve registrerings- og udpakningsarbejdet foregår i vores magasiner, som besøgende normalt ikke har adgang til på et museum. Men på Holmegaard Værk har vi valgt helt ekstraordinært at åbne magasinerne og lade publikum få et glimt ind bag kulisserne. Det håber vi giver en fin forståelse for arbejdet med samlingerne og også et indblik i, hvor omfattende de i virkeligheden er.

Tusind tak for dine roser til Maria Dubin - de bliver straks videregivet.

Anmeldt d. 31. juli 2020 fra mobile enheder

Besøget bliver kun spændende hvis man har sin smartphone med og et par gode høretelefoner: audioguide er levende og egentlig ret god hvis man tager sig tid til at høre alle interviews. Så husk den fuldt opladte telefon med høretelefoner.

Der er p.t. corona-special hvor de laver håndaftryk af glas som var dagens højdepunkt for vores 5 årige datter. Den bliver sendt hjem med post engang når det er færdigt.

Og så er der et glasværksted som kan være meget spændende: man kan lave mønstre på sandblæst glas. Der mangler dog en vejledning, så det tager tid at finde ud af hvad man egentlig skal.

Alle de aktiviteter koster ekstra.

Parkering er minimum 40 kr (for 5 timer).

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, Anastasia S

Tusind tak for din fine tilbagemelding på besøget - det sætter vi stor pris på.

Blot som en tilføjelse, vil jeg nævne, at det også er muligt at lytte til audioguiden direkte via telefonen uden høretelefoner, eller man kan købe et par til 10 kr. Har man ingen smartphone, kan man låne en gratis hos os.