“Lækker frokost i smukke omgivelser”
Anmeldelse af Pomle Nakke

Pomle Nakke
Køkkener: Skandinavisk
Spisemuligheder: Reservationer
Spisemuligheder: Reservationer

Da vi ville bestille bord til frokost via hjemmesiden var alt optaget, men ved et telefonopkald kunne vi presses ind, hvis vi ville komme tidligt. Det ville vi heldigvis. Et meget charmerende traktørsted inde i skoven med en fantastisk udsigt. Hyggeligt lokale med forskellige stole og lamper og venligt, imødekommende og vidende personale. Vi kom på en regnvejrsdag og der var ret koldt indenfor. Men jeg blev tilbudt et tæppe. Vi bestilte 3 stykker kokkens smørrebrød med kage og en velskænket fadøl til. Det var mere end rigeligt. Dog ville jeg have ønsket mig en lille skive citron til fiskefileten. Men fik efterfølgende st vide, at det var en forglemmelse. Vi blev tilbudt vand ved siden af. Det viste sig, at det kostede 40 kr, for en flaske vand tappet fra hanen! Men det var en dejlig frokost med hjemmelavet pålæg på godt og nybagt rugbrød serveret på smukke tallerkner (alle forskellige). Kagen efterfølgende var skøn og det var kaffen også. Vi godt nok en spiseske til at spise kagen med, men fik dog en gaffel, da vi bad om den. Årsagen til, at vi ikke giver 5 i karakter er, at der manglede citron til fiskefileten. At vi betalte 40 kr, for tappet vand.(det burde være gratis sammen med andre drikkevarer, når maden i forvejen er dyr). Og at vi blev tilbudt en ske til at spise kage med. Jeg ville gerne have haft en kagegaffel. Og der var koldt i det ellers smukke og hyggelige lokale, 700 kr, for frokost for 2. Vi kommer gerne igen. Når vi har sparet sammen.

Tak, Tytters1

Vi ankom til tiden og havde forudbestilt bord. Dog var der ingen ledige borde da vi kom. Vi måtte derfor vente udenfor ca. en halv time. Vi blev budt et glas vin i ventetiden.
Vi oplevede en noget forvirret betjening og der var en stor travlhed på traktørstedet.
Vi ventede, igen, på maden i tre kvarter. Det er lige i overkanten.
Maden var rigtig god men også dyr.
I det hele taget en speciel oplevelse at besøge stedet, en oplevelse vi bestemt ikke gentager. Vi er dog helt sikre på at personalet havde en fest, der var gang i køkkenet, bare ikke med at producere mad.

Tak, Aalborgfinn

Kvaliteten af maden er såmænd OK, men der er tale om meget små portioner til prisen. Tempoet i serveringen var så højt, at kronologien fejlede. Der var 4 forskellige tjenere forbi vores bord, og som anmeldelsens titel fortæller, blev det en lidt rodet oplevelse. 5 min. inde i første servering og som jeg netop havde slugt mine to meget små østers, og taget en tår af mine bobler, landede min frokost ret (tartar) på bordet. Jeg måtte selv minde tjeneren om at servere det glas pinot noir som jeg var blevet anbefalet af en anden tjener, og havde bestilt dertil. Der sad man så med et 3/4 fyldt glas bobler i den ene hånd, og et glas Pinot Noir i den anden. Ved betalingen fandt jeg ud af at jeg er blevet anbefalet et glas vin til den nette sum af 135,-/glas. Til en lille og relativt beskeden frokost ret, er det dårlig stil at anbefale et så dyrt glas. Dertil var Bourgonen ikke bedre end det der kan købes hos en hæderlig vinmand til 90-100,-/flaske. Det er ikke OK. Regningen på 870,- for en meget let frokost virker samlet set ALT for høj. Også selvom udsigten er flot og ambitionerne er høje. Det blir desværre nok ikke til et genbesøg, da oplevelsen var usammenhængende og manglede substans.

Tak, 166maleneg

Tak for den dejligste frokost på Pomle Nakke ! Vi blev mødt af fantastisk oplagt, belevent, humoristisk og vidende tjenerstab ! Og så det dejligste smørrebrød, clouet var de dejlige syltede løg ved kartoffelmadden og det skønneste sprøde kyllingeskind til hønsesalaten, vi glæder os allerede til vores næste besøg ! Sydhavsøerne har fået en sand kulinarisk perle ved Pomle Nakke !

Tak, Nildue

Lækker gourmetmad, vine i topklasse og god betjening. En ny perle på Lolland-Falster - bestemt en oplevelse værd!

Dato for besøg: juni 2020
Tak, Lwllouise

Rejsende, der kiggede på Pomle Nakke, kiggede også på

Har du været i Pomle Nakke? Fortæl om dine oplevelser!