Et besøg værd.

Tankevækkende og interesant besøg. Pæn og velholdt kirkegård med lille informationshus bagerst i... læs mere

Anmeldt d. 18. august 2019
dorthe1507
Esbjerg, Danmark
Tankevækkende

Anmeldt d. 18. april 2019
anittahole
Farsø, Danmark
fra mobile enheder

Den Tyske Gravlund rummer et vigtigt, men ikke så kendt kapitel i den danske historie. Næste år åbner museet FLUGT som vil være med til, at skabe det manglede indblik i disse menneskers skæbner, kendte som ukendte.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, Wicthor
Anmeldt d. 18. august 2019

Tankevækkende og interesant besøg. Pæn og velholdt kirkegård med lille informationshus bagerst i haven.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, dorthe1507
Anmeldt d. 18. april 2019 fra mobile enheder

Meget lærerigt og tankevækkende. Det var hårdt for vores medbragte børn, da de indså, hvor gamle børnene var, der lå begravet der. På et af gravstederne, vi gik forbi på vejen ud fra kirkegården, sad en lille bamse, der så ny ud. Der var meget stille iblandt os i bilen.

Dato for oplevelse: april 2019
1  Tak, anittahole
Anmeldt d. 3. april 2019

utrolig vi har behandlet mennesker på den her måde, godt vi har lavet en minde lund over de rædsler.

Dato for oplevelse: april 2019
1  Tak, egon370
Anmeldt d. 19. marts 2019

De mange børn der gik tamt i krigens slutning, hvem havde troet det.
Gå en tur på kirkegården, hvor der stadig bliver lagt kranse og friske blomster
Tænk hvis børnene kunne fortælle deres historie

Dato for oplevelse: marts 2019
2  Tak, kimp513