Skøn tur

Gik søen rundt den 3. juni 202.. om formiddagen Dejlig tur på Hjerte stien, 2,6 km. med udkig over... læs mere

Anmeldt d. 4. juli 2020

362lailah
Vamdrup, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 2. juni 2020 fra mobile enheder

Gik en skøn tur rundt på hjertestien, vi samler geocach og med det rigtige udstyr kan man finde 17 smiley på turen rundt.

Dato for oplevelse: maj 2020
Tak, 362lailah
Anmeldt d. 13. april 2020 fra mobile enheder

Turen rundt om søen er et par kilometer langs hjertestien (kan udvides til 3,5 km). Der er en fin legeplads og mulighed for forplejning i Pandekagehuset. Der går påfugle ved Pandekagehuset.

Dato for oplevelse: april 2020
Tak, 781mettep
Anmeldt d. 15. august 2019 fra mobile enheder

Baggrundsstof om Kvie Sø samt den specielle flora og fauna kan man læse om andet steds, og hvis man er særlig naturinteresseret, kan det godt betale sig at sætte sig ind i det inden man besøger søen. Det er en smuk sø, men den rene og uspolerede naturoplevelse udebliver. Flere steder er der bygget ret tæt på søen. Desuden er der anlagt en meget jævn sti hele vejen rundt om søen, og stien er godt vedligeholdt. Det betyder, at det er meget nemt at komme rundt om søen, selv med barnevogn, men det betyder også, at man aldrig føler, at man er kommet rigtigt ud i naturen, og det minder mere om en sø i en park eller i et anlæg. Og når det nu er så anlagt, så kunne der godt have været lidt flere bænke undervejs.

På vejen rundt om søen kommer man ind på et areal, der tilhører et traktørsted ved navn Pandekagehuset. Det lades man ikke i tvivl om, eftersom en skov af skilte fortæller hvor privat det hele er, og en masse ting, som man ikke må eller som man skal. Selvom om der da også er et skilt hvorpå der står velkommen, så virker det ikke helt oprigtigt, og hele stedet udstråler fjendtlighed over for omverden, samt en forventning om, at flertallet af mennesker, der finder derned, ikke ved hvordan man opfører sig.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, Hense89
Anmeldt d. 27. juli 2019

Et hyggeligt sted at besøge, samt gå en tur rundt om, men vi har lige været forbi en varm sommerdag for at bade.
Den er sikkert god til småbørnsfamilier, da søen er meget lavvandet, men for almindelige badende, er det et dårligt sted. Vandet var brunt og lugtende, og det var ikke en særlig god oplevelse. Man skal minimum 100 m fra land, før vandet når over knæhøjde.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, DadToThree
Anmeldt d. 24. juli 2019 fra mobile enheder

Super hyggelig sø, hvor der er plads til alle aldre. Lavvandet og klart badevand. Der kan være mange der vil derud, men plads til alle.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, holgerv307