Åben i dag: 10.00 - 17.30

severinj
Skanderborg, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 24. juli 2020 fra mobile enheder

En storslået oplevelse. Vi var så heldige at der sad en kvinde og sang mens en jeg går ud fra var organisten spillede til. Det gav hele kirken en meget højtidelig stemning og rørte os dybt. Der er en spændende historie på stedet og jeg ville gerne komme til den daglige aftensang en dag.

Dato for oplevelse: juli 2020
1  Tak, 445christelp
Anmeldt d. 20. oktober 2019

Som kirke er den anderledes, men ikke super interessant. Det mest fascinerende er nok at klosteret som man kan bo på, også almindelige mennesker.

Tak, Connie J
Anmeldt d. 23. august 2019 fra mobile enheder

Dejligt sted at besøge. God atmosfære , dejligt varierende forplejning og meget venligt personale. Savnede dog en dobbeltseng frem for enkeltsenge hvor nogle havde fodender.
Kan varmt anbefales.

Tak, severinj
Anmeldt d. 22. juli 2019

fra omkring år 1200, som du bør besøge. Det er utroligt, hvad man kunne bygge på den tid.
Klosteret blev grundlagt af munke fra Cistercienserordenen, en gren af benediktinerordenen, hvis valgsprog er “Ora et Labora (bed og arbejd).
Sæt dig i kirken og brug 10-15 minutter på i stilhed at reflektere og stresse af fra den travle hverdag.
Gå også en lille tur på den meget velholdte kirkegård.

Tak, Michael K
Anmeldt d. 18. juli 2019 fra mobile enheder

Besøgte det gamle Cistercienserkloster sammen med amerikanske venner. Og det var en stor oplevelse. Selvom kirken er forholdsvis prunkløs, så bliver man hurtigt betaget af stedets størrelse og historie, som iøvrigt er udmærket forklaret i et lokale for sig. Vi kommer gerne igen!

Tak, Vestpucci