“Mad og øl i en helhed”
Anmeldelse af Café Bedste

Café Bedste
nr. 2 af 9 Restauranter i Nibe
Anmeldt 11. august 2021

Besøgte stedet under ferieophold. Så at der var mange mennesker i restauranten, de andre restauranter i byen var nærmest tomme. Dette er ikke uden grund, ved jeg nu. For så lækker mad skal man lede længe efter, og når det så er afstemt med de lækre lokal øl fra Nibe bryghus, så smiler man. Betjeningen var med stort smil og begejstring.. kommer jeg på de kanter igen, så skal turen forbi restauranten igen

Dato for besøg: juli 2021
1  Tak, Normann

Anmeldt 21. juli 2021 fra mobile enheder

Havde bestilt bord indendørs og havde Coronapas. Blev ikke kontrolleret, men det er ok.
Vi blev henvist til bordet og fik en intetsigende betjening. Bestillings skærmene på McDonalds er mere nærværende. Bare et lille smil kunne have været rart.
Vi bestilte begge to burgere og en lokal øl fra Nibe Bryghus. Øllene var tilpas kølige og blev serveret hurtigt. Burgerne måtte vi vente længe på. Ankom kl. 19 og fik burgerne serveret 20.10. Så ventede næsten en time efter bestilling. Så der skulle virkelig spares på drikkevarerne. Det virkede til at være det samme ved flere borde og nogle fik mere drikkelse på huset.
Ovenstående er helt klart et område der nemt kan opjusteres.
Når det så er sagt, så var burgeren helt perfekt. Lækker bolle, lækker salat, veltilberedt bøf og lækre sprøde rustikke kartofler.
Betjeningen og ventetiden trækker desværre ned og ødelagde den ellers så hyggelige atmosfære der var i starten. Der blev ikke beklaget på noget som helst tidspunkt fra personalet, ikke en gang da vi betalte. Maden alene hiver oplevelsen op på 2 stjerner, men burde nok samlet have været 2.5, men der kan ikke gives halve stjerner og der rundes ikke op.

Dato for besøg: juni 2021
Tak, TElkjaer
Anmeldt 21. september 2020 fra mobile enheder

Fantastisk mad.
Jeg fik stjerneskud som bare smagte fantastisk!
Rigtig sødt og imødekommende personale - Julins Café Bedste kan helt klart anbefales!

1  Tak, dianabI8107KL
Anmeldt 21. september 2020 fra mobile enheder

Besøgt: 9/9 kl 18.30
Torvet 1B, Nibe, Aalborg 9240, Danmark

Menu
LUKSUS STJERNESKUD, kr. 169
Jf. Julins Café Bedstes hjemmeside:
Stort stjerneskud med 1 dampet, 1 stegt rødspættefilet, røget laks fra Kildens røgeri, rejer, æg, asparges og hjemmerørt dressing på smørstegt franskbrød eller rugbrød.
Servitricen (som jeg bevidst ikke kalder tjener, da der er stor faglig forskel) påstod at retten var ”mega stor”, men belært af erfaring bestilte jeg en ekstra såkaldt stegt fiskefilet oveni det andet. Rent mængdemæssigt viste det sig også at passe nogenlunde til en lille dreng som mig på omkring de 80 kg.
Jeg valgte 0,5L Kronenbourg blanc 1664 til 56 kr som er en relativt typisk pris +/- et par kroner. Til folk der ikke kender denne øl kan det nævnes at den principielt er brygget nogenlunde som de belgiske hvedeøl, men er i min optik en ”tøseøl” forstået på den gode måde. Den smager ikke særlig meget af øl, den er på INGEN måde bitter, er let sødlig med citrusagtig smag. Jeg synes den passer godt til fx stjerneskud, hvis man ikke ønsker hvidvin.
I øvrigt er Brasseries Kronenbourg Frankrigs største bryggeri grundlagt i…… netop 1664 . I dag ejet af Carlsberg.

Anmeldelse
Lokation
På ”torvet” i Nibe. På en rigtig god sommerdag kan det helt sikkert være hyggeligt udenfor, men nogen speciel beliggenhed som sådan, vil jeg ikke betegne stedet som. Der er stort set intet liv som mange andre steder der er restauranter, så det skal man ihgvertfald ikke se frem til.
Velkomstindtryk
Der var relativt travlt og ca 1 time efter vi kom var der stort set fuld hus, så stedet er angiveligt populært. Der stod to servitricer ved baren og den ene bød os verbalt velkommen og viste os hen til det forudbestilte bord. Placeringen passede mig ikke specielt godt af flere årsager, men jeg vil også gerne have ro og undgå nysgerrige blikke, da jeg undersøger og tager fotos af de ting jeg anmelder forskellige steder. Pågældende servitice beklagede, men det var desværre ikke muligt at placere os hvor jeg forespurgte idet det var optaget. DET blev så lynhurtigt lavet om af den anden servitrice, og jeg har på fornemmelsen at hun vidste hvem jeg var…, men nok om det. Vi fik den placering jeg bad om. Så det var sådan set fint.
Vi blev ellers kun betjent af den servitrice som bad os velkommen dvs hun kom med maden og intet andet. Ikke noget med at spørge om det smagte godt eller andet…… så….. meget servitriceagtigt og IKKE på niveau med rigtige tjenere (se fx min anmeldelse af ”Ombord” og deres tjenerstab ;-).
lokale(r) og toiletforhold
Jeg havde desværre så travlt denne dag så jeg nåede simpelthen ikke at få tjekket disse ting i detaljer. Men umiddelbart var der pænt rent og rytteligt og ikke noget umiddelbart der sprang i det professionelle øje.

Maden
Når jeg skal anmelde et sted første eller måske anden gang vælger jeg typisk enten stjerneskud og/eller en steak som SKAL være medium stegt. Utroligt nok giver sidstnævnte uforventeligt store udfordringer alt for mange steder i DK. Stjerneskud vælger jeg bl.a. ud fra at anretningen viser noget om køkkenpersonalet dedikation omkring kærligheden til mad og kompetencer vedr. både det visuelle indtryk samt en lille bitte smule kokkekunst omkring korrekt tilberedning – kan man ikke stege en steak medium, så kan man heller ikke lave komplicerede retter! Fisketypen, reel tykkelse på fisken, stegemetode og stegningen i sig selv m.v. giver andre brugbare indtryk til en anmeldelse.
En rigtig fiskefilet laves IKKE på sandwichbrød eller på brød som ikke er ristet al dente. Dette var heldigvis i orden her begge dele. – men der loves ”smørstegt franskbrød”. Jeg kan jo godt læse, men hvad denne term helt eksakt tilbyder kan jeg godt være i tvivl om. Især på grund af smagen, som jeg fandt meget speciel. Og ikke god efter min mening. Jeg kan ikke umiddelbart forestille mig at den smag alene kommer fra smør, i hvert fald friskt smør…..
Den enkelte kogte fladfiskefilet Havde en fin tykkelse på ca 4-5 mm og var acceptabel kogt – dog smagte den desværre ikke af noget som helst. Den var heller ikke på nogen måde ”anrettet”, hvilket jeg synes er mærkeligt og som tydelig signalerer, at kokken er helt uden ambitioner eller kærlighed til hans fag og mad……
Til prisen burde det bestemt være såvel hjemmelavede som smørstegte fiskefiletter. De var ingen af delene. Det var færdigpanerede fabriksfisk og det var meget tydeligt – så ingen kvalitet her på den front. Den ene fisk ….. eller rettere fiskedelen af den ene var så tynd at den dårligt kunne ses. Den anden var nok omkring 3-4 mm tyk på tykkeste sted men en stor kant rundt om fisken var udelukkende panering. Paneringen var ensfarvet fabriks-lysebrunlig og på ingen måde sprød. Desuden kunne jeg slet ikke fornemme fisken smagsmæssigt. Så fisken er fuldkommen underkendt kvalitetsmæssigt.
De medfølgende rejer var billige rejer og af billig kvalitet som på ingen måde nærmer sig kvaliteten af friske selvpillede grønlandsrejer, som jeg mener det skal være på det her prisniveau – et stjerneskud er altså hverken tidskrævende, fagligt vanskeligt eller tidskrævende! Så der var ikke megen tekstur eller smag. De smagte ikke dårligt, men…..ligegyldigt.
Ofte ledsages et stjerneskud af røget laks. –Og det skal jeg da love for var gældende her. Måske i den vildfarelse at laks kan hæve niveauet på resten. Det kan laks ikke og slet ikke de medfølgende laks…..desværre. Jeg havde ellers netop blandt andet fokuseret på den røgede laks fra Kildens røgeri, som jeg ganske vist ikke kender i praksis, men som ser interessant ud, ud fra deres hjemmeside. -Min far har selv haft røgeri i rigtig mange år, så jeg kender absolut fisk og især kvalitetsrøget laks, hellefisk og ørred. Det var dog ikke det jeg fik her. Desuden var fisken meget fed. For os begge var den faktisk så usmagelig at vi kun tog en smagsprøve og lod resten ligge. –I øvrigt er det min personlige opfattelse at man til denne ret skal vælge sin laks med stor varsomhed da den ellers ikke passer særligt godt ind i kompositionen.
Så er der de medfølgende asparges…. Ak ja…. Altså til 169 kr, så er konservesasparges altså bare ikke godt nok! –Og da slet ikke når de stort set ikke smager af noget…..igen ligegyldigt fyldt som intet godt gør i retten.
Så loves der ” hjemmerørt dressing”….hmmmmm for mig lignede og smagte det som mayo med et eller andet i. den fik også lov at stå urørt, med undtagelse af prøvesmagningen.
Så alt i alt en forfærdelig gastronomisk oplevelse, som desværre slet ikke levede op til forventningen i forhold til lokation og pris. Jeg tror det er unødvendigt at frekventere stedet igen.

Opfordring til Café Bedste: Det her er en ret der meget meget let kan løftes kvalitets- og smagmagsmæssigt. Det er på ingen måde en ret der er vanskelig eller tidskrævende at producere. Det rent visuelle er kunst som ikke alle kan eller vil lære og mange mestrer den ikke, men pyt med det, vil jeg sige i det her tilfælde. Køb nogle ordentlige råvarer og behandl tingene korrekt, så vil I få mange flere tilfredse kunder. I kan jo fx kigge lidt på mine andre anmeldelser af især stjerneskud her på Trip eller andetsteds. Så kan I få inspiration og få et væsentligt løft 

2  Tak, 103ivanh
Anmeldt 16. august 2020 fra mobile enheder

Lå til havn i Nibe. Der har før været en god restaurant. Nu kan man kun købe is og hordogs på den fine restaurant☹️
Men så kan man heldigvis gå op i byen, hvor der på torvet er et par restauranter. Vi var på Bedste, og har her fået det dårligste. Betjeningen var ok, men salaten bestod at bitter salat med for gammel laks, og ikke andet, føj.

4  Tak, Passport12426762991

Rejsende, der kiggede på Café Bedste, kiggede også på

Aalborg, Nordjylland

Har du været i Café Bedste? Fortæl om dine oplevelser!