“Fantastisk bryllupsfest”
Anmeldelse af Gl. Logten Strandkro

Gl. Logten Strandkro
Køkkener: Fransk, Dansk
Anmeldt 21. maj 2018

Den 5.maj holdt vi bryllup for 80 gæster på Gl. Løgten Strandkro, hvor 2x Christian gav os en helt igennem fantastisk aften.
Fra start af ved planlægning kunne alt lade sig gøre. Alle vore ideer og spørgsmål blev positivt modtaget af Christian som er ejer og kok. Maden var sublim! Forretten som bestod af rødtunge med granatæblesmør var SÅ velsmagende og aldrig har vi smagt så mørt oksekød. Bryllupskagen var lækker og meget imponerende. Tjener Christian var en fornøjelse at møde - og vi elskede hans tørre humor.
Begge to gjorde alt for at vores plan med at overraske gæsterne med Booze Brother band lykkedes, lige fra opstilling af scene, hjælp med gear og grej og holde bandet skjult. Vi er meget taknemmelige for at vores bryllup blev en kæmpe succes og kan give vores aller bedste anbefalinger af de to herrer.

Dato for besøg: maj 2018
Tak, _ingridgejel

Anmeldt 6. maj 2018

Spændende mad, god vin, flot udsigt og en excentrisk men virkeligt engageret tjener. Det var alt sammen med til at gøre aftenen til en rigtigt god oplevelse.

Dato for besøg: maj 2018
Tak, J154EQmichaelk
Anmeldt 24. februar 2018 fra mobile enheder

Ærligt talt så ved jeg slet ikke hvor jeg skal begynde....
Aldrig har jeg været så meget i tvivl om hvordan jeg skal omsætte så syret en oplevelse, som vi blev budt på Gl. Løgten Strandkro...

Vi ankommer til kroen og går ind. Vi befinder os i en entre med toiletter og garderobe, men ingen personale. Dørerne til henholdvis restaurant og køkken er hermetisk lukkede og vi står en pæn rum tid og venter på at blive budt velkommen, men der kommer ikke nogen...
Lidt akavet får vi listet døren op ind til restauranten. En stor tjener med fuldskæg kigger på os beder os om at tage plads... Hvor? - det hvor man vil, åbenbart.
Vi får placeret os ved vinduet ud mod en af de smukkeste udsigter der er at finde over Kalø bugt!
Lokalerne skriger ikke udpræget krostemning. De er hvide med rene linjer men alligvel enormt uformelle. Lokalerne er under hele aftenen til den kølige side.
Betjeningen starter med at virke rå og en kende ubehøvlet, men som aftenen skrider frem ses det alligvel at denne store mandlige tjener formår at holde styr på og underholde hele restauranten - og da også udvise både charme og humor, når man lige har “luret” hans stil. Han mestrede flere gange Houdinis forsvindingsnummer og var helt ude af syne for så lige pludselig at befinde sig bag din stol. Flere gange blev man overrasket på denne vis. Min bedre halvdel mener at tjeneren i sig selv skulle give stedet en stjerne. Han er rablende gal men alligvel enormt underholdende. Han tilfører kroen noget, men om man så kan lide det må være en personlig smagssag.
Maden skulle bestå af en 4-retters Gourmetoplevelse.
Vi fik af vide at der var en vinmenu dertil som min bedre halvdel valgte, men et vin/drikkekort blev vi aldrig præsenteret for. - vinmenuen var et kikset forsøg på at tilfredsstille den brede forventning om forskellige glas, frem for en særligt afstemthed til maden. Da jeg forsøgte at finde frem til hvad man ellers kunne få at drikke, kunne det ikke uddybes nærmere og pludselig var tjeneren væk igen. Noget tid efter kom han tilbage med en flaske med en lyserød drik i. “Kan den her bruge?” Spørger han uden at tilkendegive hvad det er. Jeg kigger spørgende på ham. Han fortæller at han tror det er lemonade, men ved det ikke helt. “ Måske rabarber” siger han. Jeg bliver efterladt med flasken for at se om jeg selv kan gætte det.... Rød Grepfrugt var det.
Nu til maden:
Vi starter med en tapastallerken med seranoskinke, pølse, brune oliven og artiskok der henleder tankerne på Spanien. Lækkert og velsmagende.
Efterfølgende fik vi koldrøget laks, agurk, spinat og salat som var fint og sirligt præsenteret. Her henledes tankerne fint til det nordiske køkken.
I næste servering måtte vi derimod en tur til Italien med ravioli med ricotta, rogn parmesan - dog tilsat purløg med rund hånd, hvilket slet ikke gav nogen mening for retten og bryder den italienske illusion. Dog var retten indbydende, let og veltillavet.
Det begyndte at blive spændende at gætte på hvilket land vi mon skulle til med hovedretten. Og jeg må sige at jeg til dags dato ALDRIG har været udsat for så vanvittig en tallerken som denne! Fasan, and og svin på samme tallerken, sherrysov, noget udefinerbart, selleri, blomkålspure og bagt kartoffelmos med hvidløg. Hold nu kæft hvor var det grimt og vanvittigt uappetitligt! Brunt og sjasket - et sløset forsøg på noget der henledte tankerne på for mange vikingekokke om én servering. Lidt kækt fik vi også infoen “fjerkræene er skudt med gevær, så er i heldige er der stadig hagl i”.
Fasanen var tør, anden var levret i smagen og svinet passede bare ikke ikke ind. Det eneste der fungerede på tallerkenen var blomkålspureen.
Desserten bestod af blommekompot, en (formentlig købt eller hvert fald overbragt) “halv bagt chokoladekage” med vanilleis og en chokoladelasange. Ja, du læste rigtigt chokoladelasange! Man kunne også bare sige en chokoladekage i lag med kiks og god var den da heller ikke.
Alt i alt en oplevelse jeg har virkelig svært ved at definere.
De første retter var raffineret i udtrykket, veltillavet og levede op til den gourmetoplevelse jeg forventede. De to sidste retter var sjuskede, vanvittige og stak i alt for retninger.
Gourmet var det bestemt ikke, men som min bedre halvdel sagde da vi gik “Jeg følte mig underholdt og var glad da jeg gik derfra - vi fik da en oplevelse”. Og det gjorde vi i dén grad!
Gl. Løgten Strandkro høster én stjerne for de første serveringer, hvor niveauet var fint. Dertil høster stedet én stjerne for beliggenhed og udsigt. En langt fra fuldendt oplevelse, som alligvel efterlader er vist aftryk på nethinden.

Dato for besøg: februar 2018
3  Tak, Line U
Anmeldt 9. juni 2017 fra mobile enheder

På en cykeltur fik vi lyst til lidt frokost og kom tilfældigvis forbi kroen. Der var ingen gæster, men personalet tilbød os at lave en pastaret til os. Maden kom hurtigt. Specielt det hjemmelavede brød var super godt. Pastaretten var bestemt også godkendt.

Generelt var stemningen god og super udsigt fra terassen.

Eneste minus var, at den pris, som personalet havde indikeret, ikke rigtigt holdt, da regningen kom. Lidt ærgerligt, at man indikerer een pris, og den så ikke holder.

Alt andet var rigtigt fint!

Dato for besøg: juni 2017
Tak, 732jesperd
Anmeldt 27. maj 2017

Fik en smagløs laks til forret og fik hældt hovedretten ud over ryggen af tjeneren uden nogen form for undskyldning eller kompensation.

Dato for besøg: maj 2017
2  Tak, tbburn9

Rejsende, der kiggede på Gl. Logten Strandkro, kiggede også på

Rønde, Syddjurs Kommune
Rønde, Syddjurs Kommune

Har du været i Gl. Logten Strandkro? Fortæl om dine oplevelser!