Mange Pokeman's på slottet.

Vi var ledsaget af et af børnebørnene til Det store julemarked på Slottet i søndags, og det var... læs mere

Anmeldt d. 23. november 2016
748Rita
Århus, Danmark
fra mobile enheder
Et slot fortæller Danmarkshistorie

Rosenholm slot ved Hornslet er opført i sidste halvdel af 1500-tallet af slægten Rosenkrantz, som... læs mere

Anmeldt d. 9. september 2015
Lars M
Risskov, Danmark

Anmeldt d. 16. juli 2021

En utrolig spændende rundvisning - med en meget vidende og dygtig guide - på et smukt slot med en spændende historie!
Slottet er omgivet af en dejlig park- et sted, der virkelig er værd at besøge! I den gamle stald er der café og blomstersalg mm..

Dato for oplevelse: juli 2021
Tak, Anne B
Anmeldt d. 30. juni 2020

Fantastisk spændende rundvisning på Rosenholm slot i dag kl. 11. Det levede op til vores store forventninger både slot og billeder af Arild Rosenkrantz, vi kan anbefale et besøg på det smukke gamle slot

Dato for oplevelse: juni 2020
Tak, torbens2015
Anmeldt d. 19. november 2018 fra mobile enheder

Vi besøgte i går Julemarked 2018, som forløb over 2 weekender og slutter for i år i dag18.11.
Danmarks ældste slægtsgård er
denne herregård/slot, som siden 1559 har været i adelsslægten Rosenkrantz’ besiddelse. En familiefond leder og ejer hovedbygning og park. Allerede i 1920 åbnede man for turister, og denne udvikling øgedes betydeligt, da man i 1937 solgte jorden fra. I dag foregår der mange events udover julemarked, bryllupper,
fødselsdage, foredrag, musikkoncerter og film. TV har brugt slottet som kulisse. Vi kender alle DR’ s Jul på slottet.
Det helt særlige synes vi er, at turister kan få lov at blive vist rundt i familiens møblerede stuer og sale, som fortæller mange historier.
Vi er kommet her i flere år og finder det både en oplevelse for voksne og børn og turister fra ind- og udland.
Det er svært at forestille sig smukkere lindealle end de julepyntede alleer og bøgebakker i denne december måned, og rundturen i slottet er en kulturoplevelse for alle familier.
Vi oplevede ikke kæmpe køer i går, og køb af billet foregik som en leg, så hurra for Mobil pay.
Parkering gik også nemt på p-pladsen lige overfor.
Bonusinfo: Pris voksen 70kr

Dato for oplevelse: oktober 2018
Tak, 748Rita
Anmeldt d. 4. marts 2017

Et gammelt slot, der bl.a huser det man kalder Jyllands første universitet. Slottet ligger 2 km fra Hornslet, og indgik i julekalenderen Jul på Slottet. Et besøg værd hvis man er interesseret i gamle slotte

Dato for oplevelse: september 2016
1  Tak, HelleN248
Anmeldt d. 23. december 2016

Min ungdommelige far på 75 år og jeg tog i sommers en tur på til Rosenholm slot, hvor vi deltag i en rundvisning sammen med en noget unge rundviser, trods hendes alder havde hun er bred viden om slottet, dets oprindelse og indretning. Jeg er en stor fan af julekalender fra barns ben og "Jul på slottet" som er optaget på Rosenholm slot, ligger i top 5 hos mig, derfor var det også ekstra sjovt at se slottet. Jeg vil helt klart tilråde en rundvisning hver en krone værd. Det er ikke en lang gåtur rundt på slottet, men der er trapper op og ned så en klapvogn er ikke nem at have med og der er omtanke hvis man er dårligt gående.

Dato for oplevelse: juli 2016
2  Tak, bettekatrine