Kultur, historie, julepynt, lindealle’er og slotsrundvisning.

Vi besøgte i går Julemarked 2018, som forløb over 2 weekender og slutter for i år i... læs mere

Anmeldt d. 18. november 2018
748Rita
Århus, Danmark
fra mobile enheder
Mange Pokeman's på slottet.

Anmeldt d. 23. november 2016
748Rita
Århus, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 19. november 2018 fra mobile enheder

Vi besøgte i går Julemarked 2018, som forløb over 2 weekender og slutter for i år i dag18.11.
Danmarks ældste slægtsgård er
denne herregård/slot, som siden 1559 har været i adelsslægten Rosenkrantz’ besiddelse. En familiefond leder og ejer hovedbygning og park. Allerede i 1920 åbnede man for turister, og denne udvikling øgedes betydeligt, da man i 1937 solgte jorden fra. I dag foregår der mange events udover julemarked, bryllupper,
fødselsdage, foredrag, musikkoncerter og film. TV har brugt slottet som kulisse. Vi kender alle DR’ s Jul på slottet.
Det helt særlige synes vi er, at turister kan få lov at blive vist rundt i familiens møblerede stuer og sale, som fortæller mange historier.
Vi er kommet her i flere år og finder det både en oplevelse for voksne og børn og turister fra ind- og udland.
Det er svært at forestille sig smukkere lindealle end de julepyntede alleer og bøgebakker i denne december måned, og rundturen i slottet er en kulturoplevelse for alle familier.
Vi oplevede ikke kæmpe køer i går, og køb af billet foregik som en leg, så hurra for Mobil pay.
Parkering gik også nemt på p-pladsen lige overfor.
Bonusinfo: Pris voksen 70kr

Dato for oplevelse: oktober 2018
Tak, 748Rita
Anmeldt d. 4. marts 2017

Et gammelt slot, der bl.a huser det man kalder Jyllands første universitet. Slottet ligger 2 km fra Hornslet, og indgik i julekalenderen Jul på Slottet. Et besøg værd hvis man er interesseret i gamle slotte

Dato for oplevelse: september 2016
1  Tak, HelleN248
Anmeldt d. 23. december 2016

Min ungdommelige far på 75 år og jeg tog i sommers en tur på til Rosenholm slot, hvor vi deltag i en rundvisning sammen med en noget unge rundviser, trods hendes alder havde hun er bred viden om slottet, dets oprindelse og indretning. Jeg er en stor fan af julekalender fra barns ben og "Jul på slottet" som er optaget på Rosenholm slot, ligger i top 5 hos mig, derfor var det også ekstra sjovt at se slottet. Jeg vil helt klart tilråde en rundvisning hver en krone værd. Det er ikke en lang gåtur rundt på slottet, men der er trapper op og ned så en klapvogn er ikke nem at have med og der er omtanke hvis man er dårligt gående.

Dato for oplevelse: juli 2016
2  Tak, bettekatrine
Anmeldt d. 23. november 2016 fra mobile enheder

Vi var ledsaget af et af børnebørnene til Det store julemarked på Slottet i søndags, og det var samtidig sidste åbningsdag af 2 weekenders åbning.
Mange, mange mennesker var mødt frem, og vi magtede at stå i kø til rundvisning til slottet i lang, lang tid.
Slottet og dets omgivelser er smukke, og det er en god tradition, at slottet laver dette kæmpearrangement med ingredienser af eventyr.
PS. Forbavsende mange Pokeman's på slotsområde.

Dato for oplevelse: november 2016
Tak, 748Rita
Anmeldt d. 16. oktober 2015

Her kan man opleve de kendte omgivelser fra Jul på slottet. Flot slot i flotte omgivelser med en spændende historie.
bla. andet skulle en del af de huggede granit sten stamme fra Fløjstrup kirke som blev revet ned efter en kort årrække efter den blev opføre fordi præsten i Virring syndes det var for besværlig at skulle forrette gudstjeneste der

Dato for oplevelse: juli 2015
Tak, Tonniqs