Spændende rundviser gav os en uforglemmelig oplevelse på Rosenholm slot

Fantastisk spændende rundvisning på Rosenholm slot i dag kl. 11. Det levede op til vores store... læs mere

Anmeldt d. 30. juni 2020
torbens2015
Slangerup, Danmark
Kultur, historie, julepynt, lindealle’er og slotsrundvisning.

Vi besøgte i går Julemarked 2018, som forløb over 2 weekender og slutter for i år i... læs mere

Anmeldt d. 18. november 2018
748Rita
Århus, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 9. november 2014

det var ikke en god oplevelse at skulle ned i et kælderrum , for at få vores æbleskiver m.m ,der var proppet med mennesker , så vi hverken kunne komme frem eller tilbage, tænk på hvis der var opstået brænd el. lig , det er dybt ulovligt , at lukke så menge mennesker , ned i sådan en kælder, ( hvor var brandtilsynet , eller flugtveje ? ) jeg havde købt 6 deal til børn og børnebørn , jeg ønsker pengene refunderet , og ønsker ikke at komme der mere under de omstændigheder.
mvh Helle Koch

Dato for oplevelse: november 2014
6  Tak, Helle K
Anmeldt d. 3. november 2014

Faktisk finder jeg Slottet så spændende, at jeg har udgivet en bog om Rosenholm Slot som foregår i 1600-tallet, titlen på min roman er: "Et glimt af fortiden". Jeg er nu i gang med at skrive fortsættelsen til denne slægtsroman.
Der er så meget historie gennem århundreder gemt i Rosenholms Slots tykke gamle mure. Og det bliver endnu mere spændende at besøge Slottet, når man sætter sig lidt ind i det historiske. Man får "Et glimt af fortiden".
Desuden er slottet vidunderligt smukt.

Dato for oplevelse: juli 2014
2  Tak, Anna-Lise H
Anmeldt d. 14. maj 2014 fra mobile enheder

Spændende slot der kombinerer fransk renæssance (Vestfløj) og italiensk (Østfløj) i en bygning!
Rosenholm er også stamhus for slægten Rosenkrantz der er internationalt kendt for deres forsøg på at myrde Hamlet.

Tak, rce12345
Anmeldt d. 8. august 2013

Rosenholm slot er et fint gammelt slot, som er værd at besøge, spændende guider fortæller om hvad man ser og om en kvinde der er muret inde i væggen , og som nu går rundt og som spøgelse
Man kan også gå tur i den fine park , og besøge Danmarks første universitet

MVH Asta

Dato for oplevelse: juni 2013
Tak, Asta U
Anmeldt d. 13. juli 2013

Slottet er spændende at besøge, ingen tvivl om det, men rundvisningen var dårlig. Det meste af tiden gik med at fortælle spøgelseshistorier og andre skrøner af tvivlsom sandhedsværdi. Sikkert udmærket hvis der er en masse børn og naive sjæle blandt publikum, men irriterende at høre på for videbegærlige voksne, der ønsker en lidt mere seriøs information. Et andet stort problem var, at guiden stort set kun vidste dét, hun havde lært udenad. Kunne ikke svare på nogen af mine spørgsmål.

Dato for oplevelse: juli 2013
1  Tak, stsini