“Rosenholm Slot er autentisk, smukt og spændende...”
Anmeldelse af Rosenholm Slot

Rosenholm Slot
Oplysninger om seværdighed
Anmeldt 3. november 2014

Faktisk finder jeg Slottet så spændende, at jeg har udgivet en bog om Rosenholm Slot som foregår i 1600-tallet, titlen på min roman er: "Et glimt af fortiden". Jeg er nu i gang med at skrive fortsættelsen til denne slægtsroman.
Der er så meget historie gennem århundreder gemt i Rosenholms Slots tykke gamle mure. Og det bliver endnu mere spændende at besøge Slottet, når man sætter sig lidt ind i det historiske. Man får "Et glimt af fortiden".
Desuden er slottet vidunderligt smukt.

1  Tak, Anna-Lise H
Filtrér

Anmeldt 14. maj 2014 fra mobile enheder

Spændende slot der kombinerer fransk renæssance (Vestfløj) og italiensk (Østfløj) i en bygning!
Rosenholm er også stamhus for slægten Rosenkrantz der er internationalt kendt for deres forsøg på at myrde Hamlet.

Tak, rce12345
Anmeldt 8. august 2013

Rosenholm slot er et fint gammelt slot, som er værd at besøge, spændende guider fortæller om hvad man ser og om en kvinde der er muret inde i væggen , og som nu går rundt og som spøgelse
Man kan også gå tur i den fine park , og besøge Danmarks første universitet

MVH Asta

Tak, Asta U
Anmeldt 13. juli 2013

Slottet er spændende at besøge, ingen tvivl om det, men rundvisningen var dårlig. Det meste af tiden gik med at fortælle spøgelseshistorier og andre skrøner af tvivlsom sandhedsværdi. Sikkert udmærket hvis der er en masse børn og naive sjæle blandt publikum, men irriterende at høre på for videbegærlige voksne, der ønsker en lidt mere seriøs information. Et andet stort problem var, at guiden stort set kun vidste dét, hun havde lært udenad. Kunne ikke svare på nogen af mine spørgsmål.

Tak, stsini
Anmeldt 20. oktober 2012

Utrolig smukt og velbevaret slot med herlige omgivelser. I den flot anlagte park støder man også på det berømte lysthus Pirkentavl, som går for at være Jyllands første universitet. Denne herregård er virkelig et besøg værd!

2  Tak, Perallan

Rejsende, der kiggede på Rosenholm Slot, kiggede også på

Grenaa, Northdjurs Municipality

Rønde, Syddjurs Kommune

Har du været i Rosenholm Slot? Fortæl om dine oplevelser!