“Rosenkrantz fra Shakespeares Hamlet bor her!”
Anmeldelse af Rosenholm Slot

Rosenholm Slot
Oplysninger om seværdighed
Anmeldt for 14. maj 2014 fra mobile enheder

Spændende slot der kombinerer fransk renæssance (Vestfløj) og italiensk (Østfløj) i en bygning!
Rosenholm er også stamhus for slægten Rosenkrantz der er internationalt kendt for deres forsøg på at myrde Hamlet.

Tak, rce12345
Filtrér

Anmeldt for 8. august 2013

Rosenholm slot er et fint gammelt slot, som er værd at besøge, spændende guider fortæller om hvad man ser og om en kvinde der er muret inde i væggen , og som nu går rundt og som spøgelse
Man kan også gå tur i den fine park , og besøge Danmarks første universitet

MVH Asta

Tak, Asta U
Anmeldt for 13. juli 2013

Slottet er spændende at besøge, ingen tvivl om det, men rundvisningen var dårlig. Det meste af tiden gik med at fortælle spøgelseshistorier og andre skrøner af tvivlsom sandhedsværdi. Sikkert udmærket hvis der er en masse børn og naive sjæle blandt publikum, men irriterende at høre på for videbegærlige voksne, der ønsker en lidt mere seriøs information. Et andet stort problem var, at guiden stort set kun vidste dét, hun havde lært udenad. Kunne ikke svare på nogen af mine spørgsmål.

Tak, stsini
Anmeldt for 20. oktober 2012

Utrolig smukt og velbevaret slot med herlige omgivelser. I den flot anlagte park støder man også på det berømte lysthus Pirkentavl, som går for at være Jyllands første universitet. Denne herregård er virkelig et besøg værd!

2  Tak, Perallan
Anmeldt for 5. september 2012

Interessant rundvisning på slottet, som vi fik set grundigt og hørt historien bag. Og så er det ekstra spændende at slottet har været baggrund for en julekalender.

Tak, Niels H

Rejsende, der kiggede på Rosenholm Slot, kiggede også på

Grenaa, Northdjurs Municipality

Har du været i Rosenholm Slot? Fortæl om dine oplevelser!