“Et kendingsmærke i landskabet”
Anmeldelse af Todbjerg Kirke

Todbjerg Kirke
Anmeldt 21. november 2015

Der er et flot klassisk stengærde rundt om landsbykirken, som er en stenkirke fra 1100-tallet. Den ligger 64 meter over havet, og er et væsentlig kendingsmærke i landskabet.

Tak, BKC2013
Skriv en anmeldelse
Anmeldt 7. november 2015 fra mobile enheder

Efter at have besøgt Todbjergtårnet er det næsten pr automatik, at bilen vil ud og undersøge landsbyen Todbjerg og dens kirke. På vejen mod kirken kan man i horisonten hele tiden følge Todbjergtårnet på sit lille "bjerg" med sine 103 m.
Kirken fremstår så smukt, og den er velfriseret og velholdt i sjælden grad.
Så ærgerligt, at kirkedøren er låst. Havde håbet, at chancen for kirken som stille rum er større på landet end storbyen. Er det økonomien i at have åbent eller frygten for tyveri eller hvad gør, at man en lørdag eftermiddag ikke kan kigge indenfor?
Ser på VisitÅrhus, at man kan lave aftale med kirkegraveren om fremvisning efter aftale.
Kirken var en trækirke, indtil den i 1100-tallet blev erstattet af en stenkirke.
Jeg kunne godt lide det lille klokketårn fra 1772.

Tak, 748Rita

Rejsende, der kiggede på Todbjerg Kirke, kiggede også på

Har du været i Todbjerg Kirke? Fortæl om dine oplevelser!