“Et besøg værd”

Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Anbefalet besøgsvarighed: Mere end 3 timer
Ejers beskrivelse: Gammel Estrup - Herregårdsmuseet er kulturarv i øjenhøjde. Museet tilbyder en række udstillinger og oplevelser året rundt. Og der er noget for hele familien. Besøg de pragtfulde sale og elegante gemakker, hvor adelen dansede, festede og levede deres luksuriøse liv. Se smukke interiører fra renæssancen frem til begyndelsen af 1900-tallet. Kig ind i tjenestefolkenes gemakker og det store Herregårdskøkken, der i alle skoleferier og til jul er bemandet med Husjomfru og køkkenpiger, der bager og laver mad på det store brændekomfur. Gå også en tur i herregårdshaven med Orangerierne, mens børnene prøver naturlegepladsen. I alle skoleferier er der særlige aktiviteter for børn, og henover året er der en række temadage, hvor herregården summer af liv. Se mere i kalenderen.
Anmeldt 8. november 2017

Gl. Estrup ligger på hovedvejen mellem Randers og Grenå og er så absolut et besøg værd. Det er et gammelt herresæde, der kan skrive sin historie omkring 500 år tilbage og hvor man nu om dage kan se mange spændende ting. Museet arbejder aktivt på at fortælle herregårdenes historie kombineret med landbrug og kultur.

Tak, DaddyErik
Mariekirstine, Public Relations Manager hos Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum, svarede på denne anmeldelseSvarede 10. november 2017

Kære DaddyErik

Tak for den fine anmeldelse. Vi bestræber os altid på at formidle historien på en spændende måde, og er meget glade for, når det lykkes. Mange tak og på gensyn.

Filtrér

Anmeldt 17. august 2017 fra mobile enheder

Vi skulle til 80 års fødselsdag på en restaurant ved Gl. Estrup - men kunne godt nå at gå en tur på julemarkedet inden. Mange hyggelige boder, og masser af smagsprøver - bestemt ikke sidste gang vi prøver dette

Tak, Hans Henrik M

Kære Hans Henrik M. Tak for de fine ord. Desværre er det nok vores nabomuseum Det Grønne Museum, som du har besøgt. Det er dem, der afholder julemarked. Men vi sender rosen videre :-).

Anmeldt 2. august 2017

En oplevelse der gjorde indtryk på os var at da min søn og svigerdatter ville bytte deres billetter til årskort var billetsalget lukket, vi fik øje på den søde billetdame som var ved at låse sig ud, vi spurgte hende om vi evt kunne ombytte i souvenir butikken men det kunne vi ikke, men den søde dame låste os ind og slog alarmen fra og så gik hun igang med at lave en besked så min søn og svigerdatter kunne køre ud og hente et årskort.
Min svigerdatter havde ikke lige penge så hun måtte ned i butikken og have vekslet også det tog den søde dame sig tid til, så flot en service og sjældent set. Vi var der d.2/8

Tak, Vibeke K
GammelEstrupManor, PR-chef hos Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum, svarede på denne anmeldelseSvarede 10. august 2017

Kære Vibeke K. Tak for rosen. Den sender vi videre til billetsalget. Fortsat god sommer.

Anmeldt 18. juli 2017

Herregården er i sig selv meget flot, men det er også en rigtig god udstilling med mange historiske oplysninger meget lærerigt. Det gammel køkken skal man naturligvis besøge for lige at købe en af de dejlige lokale kager til kaffen. Det hele er bare rigtig hyggeligt og autentisk. Jeg kan i højeste grad anbefale at besøge stedet. Jeg var lige ved at glemme de meget glade og flinke ansatte i køkkenet - en stor hilsen til Dem.

Tak, Niels N

Kære Niels N. Mange tak for den flotte anmeldelse. Det er dejligt at høre. Vi sender rosen videre til de ansatte og frivillige, som bemander vores Herregårdskøkken i sommerperioden.

Anmeldt 8. juli 2017

Tæt ved Auning ligger Gammel Estrup Herregårdsmuseet , nemt at finde og let at få parkeret. Slottet er omgivet af en vandgrav og man går over en ny buebro ind på gårdspladsen. Der er rigtig meget at se i flere etager og fløje. Alt ser meget velholdt ud og fortæller en spænende historie. Man kunne virkelig se forskel på hvad de fine og tjeneste folkene havde med at gøre. Stort bibliotek, stort arbejdrum, men lille køkken som man forventede kunne trylle retter frem. Store flotte malerier og fantastisk udsmykkede stuer og rum.
Den dag vi var der var der nogle museumfolk som var udklædt i tidens dragter, de fortalte meget medlevende om historien.
Vi havde en super oplevelse og anbefaler stedet.

Tak, Danes55

Kære Danes55. Mange tak for den meget flotte anmeldelse. Vi bestræber os på at lave spændende og vedkommende formidling for alle, og det er en stor glæde, når det lykkes! Fortsat god sommer.

Rejsende, der kiggede på Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum, kiggede også på

Hornslet, Syddjurs Kommune
Rønde, Syddjurs Kommune

Kolind, Northdjurs Municipality

Har du været i Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum? Fortæl om dine oplevelser!