“Se et gods gennem tiden.”

Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Gammel Estrup - Herregårdsmuseet er kulturarv i øjenhøjde. Museet tilbyder en række udstillinger og oplevelser året rundt. Og der er noget for hele familien. Besøg de pragtfulde sale og elegante gemakker, hvor adelen dansede, festede og levede deres luksuriøse liv. Se smukke interiører fra renæssancen frem til begyndelsen af 1900-tallet. Kig ind i tjenestefolkenes gemakker og det store Herregårdskøkken, der i alle skoleferier og til jul er bemandet med Husjomfru og køkkenpiger, der bager og laver mad på det store brændekomfur. Gå også en tur i herregårdshaven med Orangerierne, mens børnene prøver naturlegepladsen. I alle skoleferier er der særlige aktiviteter for børn, og henover året er der en række temadage, hvor herregården summer af liv. Se mere i kalenderen.
Anmeldt for 10. april 2017 fra mobile enheder

Er spændende sted, og samtidig en historie værd. Hvis man gerne vil opleve de forskellige tider der har været på et dansk gods gennem de sidste 250 år.

Tak, Jesper E
GammelEstrupManor, PR-chef hos Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum, svarede på denne anmeldelseSvarede 18. april 2017

Kære Jesper E. Tak for den fine anmeldelse :-).

Filtrér

Anmeldt for 15. februar 2017

Julemarkedet er altid en god oplevelse, masser af gode tilbud fra de forskellige boder, og hyggeligt at se hvordan jul blev fejret før i tiden

Tak, HansFo
GammelEstrupManor, PR-chef hos Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum, svarede på denne anmeldelseSvarede 27. februar 2017

Kære HansFo. Det er dejligt at høre, at du havde en god oplevelse. Julen på Gammel Estrup er noget helt særligt! Her på Gammel Estrup - Herregårdsmuseet kan man opleve julen, som den blev afholdt på godserne for 100 år siden. På vores nabomuseum Det Grønne Museum kan man gå på julemarked den første adventsweekend.

Anmeldt for 1. februar 2017 fra mobile enheder

Var her til et særarrangement med rundvisning på herregården, der er en sværvægter som bygning, men også som center for herregårdsliv gennem forskellige tidsepoker. Har været tidligere. Men nyt var det at 2 salen var blevet åbnet med restaurerede værelser, utrolig flot lavet. Altid et besøg værd.

Tak, GAage
GammelEstrupManor, PR-chef hos Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum, svarede på denne anmeldelseSvarede 9. februar 2017

Tusind tak GAage! Vi er selv meget begejstrede for stedet. Din ros sendes videre til de medarbejdere, der var med ved arrangementet :-).

Anmeldt for 5. november 2016

Jeg har med glæde besøgt Gammel Estrup en hel del gange fordelt over mange år. I dag fremstår herregården og det tilhørende museum smukkere end nogensinde.
I år havde jeg min teenagedatter og hendes veninder med til Allehelgensaften. Der var en fantastisk stemning på slotte, med mange aktører og aktiviteter. Der var musik og sang i kirken, kaffe og kage i køkkenet, spøgelser i kælderen osv. Pigerne var meget begejstrede.
Men stedet er bestemt også et besøg værd resten af året. Man kan med fordel holde øje med aktiviteter og åbningstider på deres hjemmeside.

Tak, Annette H
GammelEstrupManor, Public Relations Manager hos Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum, svarede på denne anmeldelseSvarede 8. november 2016

Kære Anette H
Tusind tak for din fine anmeldelse. Vi synes jo også selv, at vi har et rigtig dejligt sted. Allehelgensaften er et helt særligt arrangement, hvor vi - med stor glæde - har omkring 1000 mennesker på besøg. Herunder en del unge mennesker, som måske ikke lige ellers ville tænke på at tage på museum :-).

Anmeldt for 20. oktober 2016

Vi var to voksne afsted på denne super hyggelige og stille og rolige herregård. Museet er super spændene og lærerrigt, og indeholder mange gamle fortællinger/historier. Dette sted kan klart anbefales til folk, som ønsker nogle historier, som rækker tilbage i tiden.

Tak, Sofia B
GammelEstrupManor, PR-chef hos Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum, svarede på denne anmeldelseSvarede 24. oktober 2016

Kære Sofia

Det er dejligt at høre, at I havde et godt besøg her på stedet. Vi hører tit, at vi er lidt en skjult juvel, og vi har netop en meget stemningsfuld udstilling med mange spændende historier :-).

Rejsende, der kiggede på Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum, kiggede også på

Rønde, Syddjurs Kommune
Hornslet, Syddjurs Kommune

Kolind, Northdjurs Municipality

Har du været i Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum? Fortæl om dine oplevelser!