“En god oplevelse.”

Gammel Estrup - Herregårdsmuseet
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Gammel Estrup - Herregårdsmuseet er kulturarv i øjenhøjde. Museet tilbyder en række udstillinger og oplevelser året rundt. Og der er noget for hele familien. Besøg de pragtfulde sale og elegante gemakker, hvor adelen dansede, festede og levede deres luksuriøse liv. Se smukke interiører fra renæssancen frem til begyndelsen af 1900-tallet. Kig ind i tjenestefolkenes gemakker og det store Herregårdskøkken, der i alle skoleferier og til jul er bemandet med Husjomfru og køkkenpiger, der bager og laver mad på det store brændekomfur. Gå også en tur i herregårdshaven med Orangerierne, mens børnene prøver naturlegepladsen. I alle skoleferier er der særlige aktiviteter for børn, og henover året er der en række temadage, hvor herregården summer af liv. Se mere i kalenderen.
Anmeldt 25. juni 2016

Det er altid spændende at opleve tidligere tider - i nutiden-.
Vi kan se, at der er sket meget på Gl. Estrup siden vi var der sidst, men når der er mennesker, der er i gamle dragter, skal man passe på, ikke at benytte f.eks. armbåndsure og gummisko.
Vi kunne se, at man var ved at restaurere nogle af lokalerne, burde man så ikke nedsætte indgangsbilletten?

Tak, ole h
GammelEstrupManor, Public Relations Manager hos Gammel Estrup - Herregårdsmuseet, svarede på denne anmeldelseSvarede 20. juli 2016

Kære Ole H. Tak for din anmeldelse. Der er ganske rigtigt sket meget på Gammel Estrup de senere år. Herregården har blandt andet gennemgået en omfattende restaurering - og vi er stadig i gang. Der foregår ofte restaureringer og arrangementer forskellige steder på museerne. Til gengæld gælder indgangsbilletten jo både til Herregårdsmuseet og nabomuseet Dansk Landbrugsmuseum, så der er altid rigtig meget at se. Vi fastholder derfor samme entrépris. Indenfor de senere år er vi begyndt at levendegøre stedet med forskellige aktører i dragter, fordi vi tror på det personlige møde mellem museet og gæsterne. Aktørerne skal selvfølgelig helst være historisk korrekt klædt på. Desværre er det ikke altid muligt at gennemføre helt, da vi er økonomisk udfordrede og også er nød til at forlade os på mange frivillige, men vi arbejder på det :-). Rigtig god sommer herfra.

Skriv en anmeldelse

Anmeldt 25. marts 2016 fra mobile enheder

Her kan man få hele dagen til at gå. Vi havde både små børn og teenagere med og alle elskede stedet uanset om det var ude i "haven" inde på herregården eller på landbrugsmuseet.

Tak, Annika B
GammelEstrupManor, PR-chef hos Gammel Estrup - Herregårdsmuseet, svarede på denne anmeldelseSvarede 18. juli 2016

Kære Annika B. Tak for din fine anmeldelse. Vi synes også, at de to museer på stedet supplerer hinanden godt, så der er oplevelser for hele familien. God sommer!

Anmeldt 16. oktober 2015

Et museum der skal opleves Hvis man er til landbrug og reneceance er det stedet at besøge. Her kan man opleve landbrug gennem tiderne og besøge dette fantastiske slot hvor der bla. er malet med arsenik på væggene.

Tak, Tonniqs
Anmeldt 13. oktober 2015 fra mobile enheder

Super hyggelig dag med familien med hjemmelavet æblemost, hjemmekærnet smør og nyopgravede kartofler. Stor oplevelse for både store og små.

Tak, Tine T
Anmeldt 28. september 2015

Spændende og flot herregårdsmuseum, der også indeholder et landbrugsmuseum, der besvarer de spørgsmål der kan være, vedrørende Danmarks fortid som landbrugsland.
Besøget i herregårdskøkkenet, og kaffen fra madam blå kan anbefales.

Tak, allanhk

Rejsende, der kiggede på Gammel Estrup - Herregårdsmuseet, kiggede også på

Rønde, Syddjurs Kommune
Kolind, Northdjurs Municipality

Hornslet, Syddjurs Kommune

Har du været i Gammel Estrup - Herregårdsmuseet? Fortæl om dine oplevelser!