Interesant sted

Anmeldt d. 23. september 2019
henriksonderby7
Varde, Danmark
En dejlig eftermiddag

Holdt en alternativ 70 års dag for min samlever i Cafeen. Havde den helt for os selv. Fik serveret... læs mere

Anmeldt d. 19. august 2018
nielschrb2013
Bogense, Danmark

Anmeldt d. 16. februar 2020 fra mobile enheder

Fantastisk natur og historisk vingesus i én skøn kombination på Skovsgård Gods.
Området er skønt at gå ture i og med lidt held, ser man både rådyr, dådyr og havørn.
Marker, skov og strand - alt inden for gåafstand

Dato for oplevelse: februar 2020
Tak, 821finnf
Anmeldt d. 23. september 2019

Godset er givet af den tidligere ejer til DN som gave. Den tidligere ejer stiftede aldrig familie og var meget optaget af at godset samt de omkringliggende jorder kunne fortsætte uændret.

Dato for oplevelse: september 2019
1  Tak, henriksonderby7
Anmeldt d. 2. september 2019

Vi var forbi Skovsgård gods og fandt sjove oplevelser for os alle i alle aldre. De mindste kælede med geder og fiskede med net, lidt større snittede pilefløjter, kiggede på landbrugsmaskiner og på godsets mange stuer og tyendeværelser i kælderen- spændende og meget fortællende om en anden, men ikke så fjern tid.
Der var økologisk markedsdag, så vi købte også lidt lækre grøntsager med hjem.

Dato for oplevelse: september 2019
1  Tak, bodil b
Anmeldt d. 20. juni 2019

Denne kæmpe-perle på den sydvestlige del af Langeland er bestemt et besøg værd. Den blev testamenteret til Danmarks Naturfond i 1979 af Ellen Fuglhede, hvis slægt havde haft godset i generationer. Sigtet var at bevare stedets righoldige natur med strandeng, skov med særlige bevoksninger og siden 1989 økologisk drevne marker (med små vandhuller bevaret). I tilknytning til godsets cafe er der en butik, bl.a. med salg af økologisk lammekød og øl. Der er mulighed for forskellige afmærkede vandreture i området, bl.a. til møllen, der er naturformidling og en række udstillinger. I selve godset er der permanente udstillinger om godsets historie i stuen og på første sal og i kælderen såkaldt "tyendemuseum" om tjenestefolkenes vilkår på et gods. Derudover er der skiftende kunstudstillinger.

Dato for oplevelse: juni 2019
2  Tak, Gunnar G
Anmeldt d. 4. marts 2019 fra mobile enheder

Sikke et formidabelt sted. Helt fantastisk at få lov og gå rundt i godset og lade fantasien få vinger. Skønne omgivelser. For byboer som os var det skønt at se et veldrevet økologisk landbrug med dyr, der helt øjensynligt havde det godt. Dejligt at man kunne komme tæt på dyrene. Venligt personale og rigtig god cafe. Vi var så glade for, at vi fik et tip om Skovsgaard!

Dato for oplevelse: marts 2019
1  Tak, Anne K