Anmeldt d. 31. maj 2020

Første og sidste gang. Vi havde glædet os til en romantisk overnatning, men under maden handlede vores samtale om, at hvis det havde kostet det halve, havde det været acceptabelt. Under vores ophold, var der en forfærdelig lugt af halmfyr, så man kunne ikke sidde nogle steder og nyde det gode vejr uden at lugte til røg. Det var bestemt ikke pengene værd.

Dato for ophold: maj 2020
4  Tak, MRmartinn
Anmeldt d. 26. maj 2020

Anna som er leder på Skrøbelev Gods bærer hele konceptet med hendes charme, viden, humor og venlige sind.
Skrøbelev Gods burde hedde Gård.
Opholdet er dyrt i forhold til stil og mad

Kære Skrøbelev Gods
Jeg vil gerne give min anmeldelse til jer.
Allerede da vi bestilte vores ophold i januar 2020 fik vi en varm modtagelse, af ejeren Claus. Dette med humor og friske replikker, hvilket jeg godt kan lide.
Den 22. maj 2020 kørte vi til Skrøbelev Gods og blev modtaget af smukke gule bygninger, liggende i hyggelige omgivelser på Langeland.
Vi ankom til receptionen, hvor der var lagt grimme industri gulvtæpper udenfor under hvælvingen og inden indgangen receptionen. Det virkede meget underligt.
I receptionen bliv fik hyggeligt modtaget af personalet, selvom receptionen minde om den på Svendborg vandrehjem og ikke et Gods.
Vi fik vores værelse, som var indrettet dybt usmageligt. Det var en blanding af misforstået gammel stil og bling bling Mallorca lamper og ”Bilka Malerier”.
Vi skulle møde kl. 16.00 hvor vi skulle have en rundvisning. Dette vandt vores ”turguide” Anna til punkt og prikke, med charme, indlevelse og mange sjove og hyggelige fortællinger om Skrøbelev Gård – NU Gods. Anna fortalte meget om hvor meget der er gjort ud af, at bevare den gamle stil på Skrøbelev Gård.
Og der må jeg sige – LAD VÆR MED AT SIG SÅDAN NOGET…… Det er præcis det der gør, at man lægger mærke til hvor dybt usmageligt og kikset Skrøbelev Gård er indrettet. Det er en vild forvirring af gammel stil, overdrevet springvand, moderne fliser på gårdspladsen, kikset malerier, magelige stole og gyselige lamper fra syden, som intet har med gammel stil at gøre.
Jeg forstår ikke man køber ”Bilka malerier” og hænder på vægene, når man kunne have betalt en person til at gå på loppedmarked og finde gamle malerier, som passer til stilen på Gården. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke har indkøbt loppefund som er i stil med den Gamle og Smukke går. Det kunne gøres så elegant, i stedet for at indkøbe masse lamper og gyseligt bling bling. Hvis man havde fundet en gammel ramme og hængt på badeværelser omkring spejlet og sat en gammel kande i vindueskarmen, og på værelset hængt gamle malerier (købt for en slik på alle de loppemarkeder der netop er på Langeland) og fundet gamle lamper. Det havde været billigere og i ETIK med stedet.
I vinkælderen som er vildt hyggelig – har man lige valgt et ”touch” at bling bling af små guld blomster, sådan som når man er sydpå. Dette på de kønne jernlågerne til vinen. – HVORFOR?
Og sådan er det uautentisk – hele vejen rundt. Jeg kunne blive ved og bliver så ærgerlig, når tingene kunne have været gjort autentisk og billigere.
Gin smagningen var super hyggeligt og Anna – var igen den perfekte og charmerende vært. Hun er GULD VÆRD for Skrøbelev.
Til middagen var vi i skønt selskab med vores dejlige venner, men maden var ikke imponerende. Det skal forestille gourmet, men det er kun størrelserne. Det smagte fint, men alt for dyrt pr. ret i forhold til hvad der blev serveret og så var retterne vildt små. Enten skal de være små og perfekte eller store og kro hyggelige. Ikke sådan midt imellem.

Vi sad og hyggede os i sofaerne efterfølgende med vin, men kl. 23.55 blev flaget taget ind og vi var de sidste gæster, så vi følte at vi måtte afslutte og hoppe i seng. Anna var taget hjem, så det var andet neutralt personale der lukkede af.

Vi sov dejligt og på trods af dårlig smag på værelset, var der rent og sengene var super gode.

Morgenmads buffen var en sørgeligt syn. Vi spiste kl. 9.00 og det rugbrød jeg tog, var skåret timer for inden og var helt tørt. Der var ikke mere leverpostej og den smule ost der var, havde også stået tørt fremme. Den neutrale personaler der var på arbejde, havde en fleece trøje på, hvilket ikke var Gods agtigt.

Nu har vi prøvet Skørbelev Gods. Men det er ikke et sted man siger til sine venner, der SKAL i bare tage hen. Vi kom af med lidt over 6000,- for 4 mennesker for 1 overnatning med forret, hovedret og dessert, 2 flasker vin til (400, og 500,-) og ginsmagning. For 6000,- kan man virkeligt få rigtigt mange smukke ophold i Danmark, hvor der er meget mere klasse, stil og gourmet mad. Hvis ikke Anna havde charmet sig igennem hele vores forløb. Havde vi ikke været glade gæster.

Mit råd.
Ændre navnet til Skrøbelev Gård, få en indretnings arkitekt som kan sit kram med indretning af en hyggelig gammel gård i 1700 stil og være stolt af det smukke lille sted og lad for gud skyld være med at bland Syden og bling bling ind på en hyggelig gammel gård på Langeland.
Få ryddet op, så man ikke skal bo på en byggeplads. Få lidt mere stil over personalet (IKKE medregnet skønne Anna, det er hende der bare stedet.)

Dato for ophold: maj 2020
1  Tak, sw30st11
Anmeldt d. 6. maj 2020

Det var et hyggeligt sted, med god atmosfære og hygge foran pejsen. Maden var lækker og personalet service indeed og med god humor. Værelset også i top. Kunne dog godt have ønsket at vide på forhånd at vores suite var med enkel jacuzzi, så vi ikke begge kunne sidde der. Det var lidt ærgerligt når vi havde bestilt suite med jacuzzi at vi ikke vidste det før vi kom. Men dejlig udsigt til det smukke store træ udenfor. Helt klart et sted vi gerne kommer igen

Tak, dortheaf2020
Anmeldt d. 14. marts 2020

Ægtepar have 2 overnatninger på Skrøbelev Gods, hvilket var en rigtig god oplevelse. Allerede ved receptionen følte vi os rigtig velkomne, og resten af opholdet skuffede os bestemt ikke. Dejligt lyst værelse (nr. 17), ikke særligt stort, men ok med en dejlig seng og et lille område med 2 lænestole og et lille bord. Toiletfaciliteter var også gode. Ved ankomst fik vi en kop kaffe incl. kage, da restauranten allerede var åben. Rundtur på godset var en spændende oplevelse. Aftensmaden var flot tilberedt og smagte dejligt, samt serveret af 2 meget engagerede tjenere, som gjorde alt for at vi skulle føle os godt tilpas. Morgenbordet var dejligt, og rigeligt til at blive mæt af. Om eftermiddagen deltog vi i en ginsmagning, og her er Ana en herlig person til at fortælle om de gyldne dråber.
Igen var aftensmaden en god oplevelse også, og vi kommer gerne tilbage til Skrøbelev Gods for en ny god oplevelse.
Et lille tip: Besøg Rudkøbings centrum og se alle de flotte gamle huse omkring det gamle rådhus.

Tak, Gustav S
Anmeldt d. 8. marts 2020

Vi kommer helt klart tilbage! Både for at nyde endnu et ophold, men også for at se Langeland om sommeren :-)
Godset i sig selv er meget smukt og nyrestaureret, så allerede ved ankomsten blev vi forventningsfulde! Heldigvis blev vores forventninger indfriet - og så lidt til :-)
Vi blev modtaget af en meget venlig dame i receptionen, som gav os alle nødvendige informationer og viste os til vores værelser (vi var to par). Begge værelser var virkelig hyggelige og med en elektrisk pejs, som havde indbygget varmeblæser, så den føltes ægte! Praktisk og romantisk :-)
Vores rundvisning var interessant og fyldt med spændende anekdoter. Sidste del af rundvisningen var kl 20 i restauranten, hvor Ana fortalte om stedets spøgelseshistorier :-)
Ana er stedets restaurantchef/rundviser og efter min mening en stor del af, hvorfor vi nød opholdet så meget. Hun fik givet os en fornemmelse af at være virkelig velkomne. Hendes sydlandske charme og entusiasme for sit arbejde skinnede så tydeligt igennem. Hun fortalte så levende om restaureringen af godset.
Middagen var virkelig lækker og smukt serveret. Jeg er en smule pjanket med de spiselige blomster, som maden var pyntet med.
Efter morgenmaden checkede vi ud og kørte på sightseeing på Langeland.
Vi var fint oplyste om miljøtillæg og hvad der var inkluderet, og hvad der kom ud over prisen, så der var ingen kedelige overraskelser.
Alle 4 havde virkelig nydt opholdet i hyggelige og romantiske omgivelser.

Tak, LPHDK