Anmeldt d. 16. oktober 2014

Min kone og jeg har haft fornøjelsen af at holde ferie i Oriental Pearl Resort. Stedet er virkeligt en Perle, som ligger 400 meter fra beachen, og meget smukt omkranset af Bjergene i Khao Sam Roi Yot, som er en stor nationalpark.
Vi har totalt forælsket os i omådet, som et af de smukkeste i Thailand.
Resorten har masser af dejlige swimmgpools, lige uden for de absolut velindrettede luksus huse, hvor man nemt kan slappe af uforstyrret, motionere, eller blot have det sjovt i vandet.
Husene er meget funktionelle, og tilbyder alt hvad vi havde behov for. Gode senge, hvilket for os betyder, ikke for hårde, ikke for bløde, og med godt sengetøj, så man virkeligt kan sove godt. Rummelige garderobeskabe, så man ikke skal leve i en kuffert. Moderne badeværelse med 2 bruser, så man nemt kan tage bad sammen. (Dette grinede vi lidt af, men faktisk meget smart). Et stort alrum, med stue, køkken og spise bord, alt i en god kvalitet. Fjensyn, med et par danske kanaler, udover de internationale og Thailandske.
Priserne i minbaren var så rimelige, så vi syntes ikke det var umagen værd at handle udenfor resortet.
På taget har man en halvt overdækket terasse, med Jacussi, lækker bruser, solstole, en stor gas gril og spisemuligheder. Lige til et privat BBQ party med familie og/eller venner. Trappen op er udvendigt, så udearealet hænger godt sammen med bademulighederne i stueetagen.
Ingen biler ind til husene, så det er stille og fredeligt. Men har man behov for transport, bliver der sørget for at man bliver kørt, med en af deres elbiler.
Fælleshuset har en restaurant og bar, i to etager. Maden er af høj kvalitet, og til fornuftige priser. Menu kortet indeholder Danske, Europæiske og Thailandske retter. Morgenbuffeten var også bare i orden.
Personalet er søde og servicemindede.
Udover dette er der et godt finessrum, også til os med reelle vægtproblemer, tennis og en petanque bane. Udleje af motorcykler og cykler. Der er en del cykle stier i området, hvilket er ret unikt i Thailand, selv strandpromenaden har cykelsti.
Området skal oplæves. Der er så mange smukke bjerge, øer, strande, og store åbne arealer med reje opdræt, dyr, og andet landbrug. Der er materiale til mange dages opdagelser for unge og gamle. Og bliver man træt af de mange lokale restauranter, eller blot vil til Hua Hin, for shopping eller andet udeliv, ja så tager det ½ time i bil.
De lokale indbyggere er virkeligt lokale, og meget søde og hjælpsomme. Her får man det ægte varme thailandske smil.
På minus siden, må vi nævne at der stadigt bliver bygget på resortet. Men det var godt skærmet af, så det var ikke noget vi mærkede så meget til, udover når vi kiggede ud på bagsiden af huset.
Vi skal tilbage.

Værelsestip: Hvis du har små børn, vælg et hus tæt på restauranten, hvor de har børnepool. Hvis du vil nyde opholdet, så privat som muligt, vælg et hus for enden af en swimmingpool.
  • Overnattede: oktober 2014, rejste som par
1  Tak, Lasse S
Line_Poulsen, Front Office Manager hos Oriental Beach Pearl Resort, svarede på denne anmeldelseSvarede 20. oktober 2014

Kaare Lasse,

Mange tak for din meget positive feedback.

Det glaader os at i har nydt vores placering med fantastisk bjergudsigt og at den lokale belaagenhed har givet jer den rigtige Thailandske staamning. Vi er glade for at jeres oplevelse af Oriental beach pearl har imoodekommet jeres forventninger og mer til. Vi vil med glaade gaa videre med denne feedback til vores personale og med stolthed i stemme sige good work til alle.
Vi er glade for at I har nydt jeres ophold her og saatter stor pris paa jeres varme tilbagemelding.

Ser frem til at byde jer velkommen igen en anden gang,

Med venlig hilsen
Line Poulsen
Front office manager
Oriental beach pearl

Anmeldt d. 27. april 2014

Fantastisk dejligt resort. Velplejet, rent, ordnede forhold, venligt personale og skønne huse med den dejligste tag terrasse med grill, køkken og en kæmpe jacuzzi.
Besøger resortet flere gange hvert år og bliver ved med at komme tilbage. Intet negativt at sige overhovedet....

• Overnattede: april 2014, rejste med venner
2  Tak, jlinnet
Anmeldt d. 25. april 2014

Vi havde 14 dages dejlig bryllupsrejse i november 2013. Til trods for skybrud og oversvømmelser klarede resortet opgaverne super fint og servicen var helt i top. Det var ærgeligt at pools var ude af funktion et par dage, men det var jo pga. de voldsomme oversvømmelser. Skønt med tagterasse og udbringning af mad fra restaurenten. Service helt i top og enormt sødt og hjælpsomt personale. Alt i alt en rigtig dejlig ferie, og vi kommer bestemt igen.

• Overnattede: november 2013, rejste med familie
Tak, Maj W
Flemming S, Ejer hos Oriental Beach Pearl Resort, svarede på denne anmeldelseSvarede 27. april 2014

Kære Majbritt & familie...

Tusind tak for jeres besøg og stort tillykke med bryllupet. :-)

Vi glæder os allerede til næste gang jeres vej kommer forbi Thailand.

De bedste hilsener fra det varme Thailand.

Flemming Sorensen

Anmeldt d. 19. april 2014 fra mobile enheder

Kan klart anbefale dette super skønne Resort der ligger lidt udenfor Hua Hin i rolige omgivelser med udsigt til bjerge. Super høfligt og servicemined personale og dejlig velsmagende mad i restauranten. Der er masser af mulighed for fysisk aktivitet i de lange saltvandsindspools - tennisbane - stort motionscenter. Der er rig mulighed for at komme ind til Hua Hin da der kører Shuttlebus frem og retur flere gange dagligt. Der er videre mulighed for scooter leje. Kan blive ved med at rose stedet. Trænger du / i til afslapning, så prøv dette dejlige sted.
Kh. Poul & Noi

Overnattede: april 2014, rejste som par
Tak, Poul D
Anmeldt d. 14. april 2014

4 uger forkælelse på denne resort, var nøjagtig det vi søgte. Personalet var altid hjælpsomme, om det var for at leje cykler/knallerter, håndtere vasketøj, eller opfylde vore ønsker til frisklavede morgenmad, altid blev vi mødt med de gladestes smil og stor hjælpsomhed. Huset fungerede ideelt for os med terrassen på begge sider i stueplan, samt vores ynglingsplads på toppen hvor den store terrasse med bruser, SPA, køleskab, vask og stort oversejl til at skabe lidt skygge, blev brugt flittigt. Vi tænker med stor glæde tilbage på denne skønne ferie. Nina og Leif

Overnattede: april 2014, rejste som par
Tak, Leif O