Anmeldt d. 13. februar 2016

Vi bookede vores første tur til Thailand og fik anbefalet The Beach Village - hvilket vi bestemt ikke har fortrudt at vi bookede. Helt igennem fantastisk roligt, rent og skønt sted at koble helt fra i. Det drives af Carsten og Anne, som er yderst hjælpsomme med at komme med forslag til ture og løse eventuelle opståede problemer - hvad enten det drejede sig om hjælp til vabelfyldte tæer, eller vand der udeblev på værelset. Generelt er serviceniveauet rigtig højt og man har indtryk af, at det er en stor familie der driver resortet - personalet er altid glad og smilende. Det er et bestemt et "kom-tilbage-sted" :)

Lej en scooter og kom ud og se området! Det er så let at finde rundt, og trafikken er meget minimal udenfor hovedvejen. Hver aften er der lokalt marked på denne vej, som flytter lidt rundt - men det er en oplevelse at besøge. Og så må man ikke gå glip af turen til Monkey Island og Phraya Nakhon Temple - og bed om at få en time eller 2 ved stranden bagefter, som er rigtig skøn.

Værelsestip: Betyder ikke så meget - værelserne er meget ens, da de er forholdsvis nybyggede.
  • Overnattede: januar 2016, rejste som par
Tak, NielsHenningDyreborg
Anmeldt d. 26. januar 2016 fra mobile enheder

Tæt på stranden og havets brusen ligger denne skønne og indbydende oase, midt i den mest betagende plantage med smukke og slanke høje palmer. Fred og magisk ro indfinder sig i samme øjeblik man træder ud af bilen til lyden af cikader der nynner velkommen og Plumeria blomsternes blide dufte.

Store rummelige hvide bungalows i frodige og grønne omgivelser med masser af god stil, lys, luft og udsigt fra egen lækker rooftop til tusindvis af nattehimlens funklende stjerner. Nyd et godt glas vin og få evt. middagen bragt herop.

I hver lille klynge af hvide bungalows deler man en dejlig pool. Ofte har man den næsten for sig selv da ens naboer enten er taget på stranden eller på cykeltur i det naturskønne område, en hel nationalpark faktisk med hyggelige lokale landsbyer og mange aktive udflugtsmål. Cykler er til fri afbenyttelse ligesom vejledning og bestilling af udflugter osv. er en inkluderet service.

Stedet er nænsomt velholdt med kærlig hånd og køkkenet i den nybyggede restaurant med wow faktor er virkeligt godt både morgen, middag og aften. Man fornemmer tydeligt at der er stolthed og passion bag driften, og både management og personale gør deres ypperste for deres gæsters velbefindende. The Beach Village fortjener derfor den bedste anbefaling.

Overnattede: januar 2016, rejste med venner
3  Tak, 33Karin
Anmeldt d. 4. januar 2016

Jeg ankommer relativt sent og pigerne i receptionen har selvfølgelig fri, men der ligger en nøgle og en håndskrevet velkomst på dansk på disken "Hej Robert....kom om i restauranten lige bag ved receptionen og sig hej. Mvh Henrik". Fantastisk tænkte jeg, fandt mit hjem for de næste 12 nætter og gik om og hilste på. Rejsen fra Danmark havde været lang, så jeg tog et hurtigt kig i området og gik i seng med et stort smil på læberne. Dagen efter kunne jeg så rigtig konstatere hvor smukt resortet og området er!

Hvis du vil have en afslappende ferie i skønne omgivelser med små fine restauranter samt små barer i området er det her det perfekte sted. Stranden er lige i nærheden og der er gratis cykler, efter først til mølle princippet, på hotellet (jeg havde en cykel hver dag). Det eneste jeg var skuffet over var fitnessrummet - det kunne helt sikkert gøres bedre.. Ejere og ansatte er søde og hjælpsomme og maden er rigtig lækker.

Alt i alt havde jeg en rigtig dejlig ferie både grundet Away beach village, som er et dejligt roligt sted, men også grundet området og de skønne mennesker der bor der. Jeg kan kun anbefale dette sted.

• Overnattede: december 2015, rejste alene
4  Tak, Robert J
Anmeldt d. 31. december 2015

Et smukt og fredeligt resort tæt op til stort skønt naturreservat og få meter til strand og strandcafeer. Dejligt rækkehus med tagterrasse med solsejl og udsigt til bjergene. Et stykke uspoleret Thailand. Meget venlig betjening, super rengøring og lån af gratis cykler. Stor saltvandspool lige uden for døren. En pool til hver sektion. Lokale markeder dagligt. Og så er der bare den smukkeste og hyggeligste restaurant.
Man skal være opmærksom på, at lejer man ikke gennem resortet, men hos en af de private husejere, er service ikke inkl. f.eks. rengøring, hyppig udskiftning af rent linned osv.

Værelsestip: De er alle lige gode, nogle er med 1 soveværelse, andre med 2.
  • Overnattede: december 2015, rejste som par
5  Tak, Lene K
Anmeldt d. 22. december 2015 fra mobile enheder

Fremragende sted med dejlige, store og lyse huse og lækker pool. Servicen var helt i top, og personalet var rigtig gode, til at guide og hjælpe os, når vi ønskede at besøge forskellige attraktioner.
Resortet er beliggende i et meget skønt område, tæt på strand og vand. Kan absolut anbefales.

Overnattede: oktober 2015, rejste med venner
1  Tak, pallefiction