“Vil mere end de kan leve op til”
Anmeldelse af Slukefter Kro

Slukefter Kro
Spisemuligheder: Reservationer
Spisemuligheder: Reservationer
Anmeldt 14. september 2018

Vi var 2 vennepar, der havde købt et gourmetophold med 8 retter.
I pakken var også en guidet tur i området fra kl. 14.00.
Gåturen var skøn - og vejret gjorde sit til, at det blev en succes.
Efter gåturen var der kaffe og lagkage/æblekage. Man skulle selv tage det fra borde i midten af lokalet. Da vi kom var der ikke mere lagkage og i skålene, hvor der havde været æblekage var der lidt æbler i bunden. En dame stod og samlede lidt fløde fra lagkagefadet til de æblerester, der var i skålen.
Vi havde booket en juniorsuite, som vi tænkte vi kunne have fornøjelse af fordi der var en terrasse med møbler. Der var dog ikke nogle hynder i hyndeboksen, så vi måtte konstatere at de 250 ekstra var til grin. Værelset var nyrenoveret og fremtrådte ok fint. Lille bruserum, hvor tyndt bruseforhæng klistrede sig til kroppen, når man stod der. Der var meget lydt - virkelig. Man kunne tydeligt høre, hvad naboen talte om uden de behøvede at tale højt.
Maden var ok. Den smagte fint, men det er ikke gourmet, som vi har fået mange andre steder (prisen er dog også ok når man køber deres mailtilbud, så svarer det nok til niveauet) Det var meget små portioner, men det er fint, så man ikke bliver overmæt.
Efter middagen, hvor vi synes tjenerne udførte et fint stykke arbejde og maden blev præsenteret fint og med et glimt i øjet ville vi gerne have noget kaffe. Vi fik besked på at bestille i receptionen /baren og så sætte os i pejsestuen.
Vi ville gerne have kaffe med chokolade til. De havde ikke noget chokolade eller andet sødt. Jeg troede simpelthen ikke det kunne passe... men sådan var det.
Vi fik serveret kaffe, der var nærmest kold ligesom bordet ved siden af. Vi bad om noget andet og de kom med noget andet til os alle. Det vi fik var ok, når bare vi skyndte os at drikke det. Da vi gik mødte jeg en mand der kom med småkager - de var lige kommet i tanke om de havde småkager, da han også havde bedt om chokolade.
Badehåndklæder er små og der er kun ét lille håndklæde på værelserne. Vi så det som en måde at spare på - det er ok. Man skal bare vide, at det er ikke luksus - men ok til prisen.
Morgenmaden var ok. Vi blev mætte. Det var ikke et stort morgenbord. Der var blødkogte æg - dog ikke salt på bordet. Det var rundstykker, pålæg, ost og portionsmarmelade. Der var ikke nok kaffe. EN servitrice til omkring 90 mennesker. Hun undskyldte med en håndværker havde lukket for noget og derfor var der ikke kaffe (det var også undskyldning, da vores venner var der for nogle måneder siden og kaffen manglede) Drinks er ikke billige - de forsøger at hente pengene på noget blev vi enige om... Lidt samlebånds gourmet, som nogle skriver.
Altså fint ophold til prisen, men forvent ikke mere ( vi gav 675 pr person + 250 ekstra for junior suite)

Tak, Dorthe B

Anmeldt 24. august 2018 fra mobile enheder

Hvor Danmark kan man få en så udsøgt betjening og fantastisk mad?
Naturligvis på Slukefter Kro.
Hvorfor kommer vi igen og igen, maden vinen og den udsøgte betjening

1  Tak, evald66
Anmeldt 28. juli 2018

I forhold til anvendte råvarer en fin seks retters menu. Maden fin og vinen fra ok til god men, der er et problem med service og betjening. Efter at have observeret middagen skride frem, iagttages følgende: Den tjener, der præsenterer sig som vores tjener, serverer vin ved den ene side i lokalet. Hun skænker typisk vin i glassene til 80 - 85 % fulde vinglad, ganske flot. Vores stedfortrædende tjener serverer typisk vinglas der er 50 - 60 % fulde. Hmm... tænker man, det er nok ikke tilsigtet...eller er der noget galt med os..
Jeg henvender mig til den der præsenterede sig som vores tjener og gør opmærksom på forholdet og angiver at det er besynderligt med den systematik der er i deres forskelligartet udskænkning. Kan se at andre også har observeret forholdet, men ingen andre konfronterer tjener med det.
Formoder derefter at der opstår mere ligevægt i forholdet, det er jo trods alt en seks retters med tilhørende vinmenu. Forholdet fortsætter imidlertid, også de to sidste dessertvine.
Derfor skriver jeg denne anmeldelse. Kunderne har betalt det samme og forventer en nogen lunde ligeværdig behandling og mulighed for selv at beatemme om man synes at der er tilstrækkelig vin i glassene til at underholde sig i de indimellem lange pauser der er i serveringen.

Tak, vejrmolle
Anmeldt 16. juli 2018 fra mobile enheder

Det var vores første besøg på opfordring fra noget familie.
Vi havde bestilt en overnatning med en 8 retters menu med tilhørende vin menu. Jeg morer mig lidt over restauranter der prøver at stikke folk blår i øjnene med retter med fine navne og pyntet og sammensat af noget man aldrig før i tiden ville drømme om at sætte sammen. At man kalder det en "ret" er nok en mild overdrivelse da det mere korrekt i mange tilfælde burde betegnes som en "mundfuld". I retfærdighedens navn skal det dog nævnes at nogle af "retterne" var mere end en mundfuld eller to.
Vi havde også set frem til at skulle smage 8 forskellige vine men her blev vi skuffet da 3 af dem var gengangere så vi smagte kun 5 forskellige vine i kategorien 3 eller 6 for en hund lige over grænsen (Fleggaard).
Men vi blev mætte og gik os en frisk spadsertur efter maden. Det samme gjorde vi efter en dejlig morgen buffet endda med en bitter til på husets regning. Der er en dejlig natur omkring hotellet som man burde gøre noget mere for at reklamere for. Vi gik en tur på hærvejen som går igennem byen og en tur rundt om Vedsted sø som efter sigende skulle være Danmarks reneste sø. I den ene ende er der et fremragende søbadeanstslt med vipper og omklædning til fri afbenyttelse. Søen er også rig på fisk især gedder. Der er gå ture markeret på både 3km, 5km og 8km.

Tak, Per L
Anmeldt 10. juli 2018 fra mobile enheder

8 retters med vin menu købt på spotdeal. Havde indtryk af at alle havde købt en deal. Vi havde ikke de store forventninger da opholdet med 8 retter, vin, overnatning og morgenmad til kun 1100kr. for 2 personer.
Ankom til eftermiddags kaffe med kage. Udenmærk lagkage og æblekage. Det var sommer og solen skinnende. Vi sad udenfor. Forstår ikke hvorfor kroen ikke var lidt om sig at få solgt lidt drikkevare. Tror de kunne have solgt mange øl den eftermiddag.

Vi havde bestilt en suite. Ny renoveret og pæn stand, men der manglede finish. Det er ligesom man kun er blevet 95%færdig.
Det synes jeg iøvrigt at hele kroen bærer præg af. Indvendigt i spisesalene, toiletter er lykkes bedre end det udvendige.

Maden havde kun nogle små fejl som som ben i fisk. Alt i alt rigtig fin mad, særligt prisen taget i betragtning. Vores tjener/kok, en kraftig gut kan jeg vist godt sige uden at fornærme ham, præsenterede maden på en god og humoristisk måde. God, professionel og meget viden fyr.
Efter middagen manglede vi igen kroen til lidt mer salg. Vi kunne godt have tænkt os at slutte af med drink, øl eller lign. Det var muligt men man skulle selv være meget opsøgende for det.
Så et råd herfra til Kroen må være at tænke lidt mere i mersalg og servicere kunderne. Med den pris i sælger til, tror jeg der er mange der gerne vil tilkøbe lidt mere. Særligt lå jeg mærke til at mange selv havde taget vin og drikkevare med hjemmefra som de kunne nyde på værelset. Det mer salg kan i ligeså godt tage med.

Tak, Twinpap

Rejsende, der kiggede på Slukefter Kro, kiggede også på

Agerskov, Haderslev
Christiansfeld, Haderslev

Har du været i Slukefter Kro? Fortæl om dine oplevelser!