En af Danmarks mest omtalte kirker

Anmeldt d. 25. august 2020
GAage
Viby J, Danmark
Smuk lille kirke.

Den er optaget på UNESCO's Verdensarvliste. Den ligger mellem de store gravhøje, og man mener Gorm... læs mere

Anmeldt d. 1. juni 2019
ukw45
Silkeborg, Danmark

Anmeldt d. 25. august 2020

Kirken skulle rumme Gorm den Gamles grav, hvilket er markeret med et stålbånd umiddelbart før koret. Meget fin kirke med kalkmalerier på nordvæggen der er kopier af originalerne. Kalkmalerierne på sydvæggen er udført af Johan Thomas Skovgaard.

Dato for oplevelse: august 2020
Tak, GAage
Anmeldt d. 30. juli 2020 fra mobile enheder

Da vi var forbi også Runestenen tog vi et smut ind i den gamle fine kirke, som ligge klods op af de to sten.
Kirken havde både nyt og gammelt og var en fin gammel lokal kirke, som Jelling bestemt kan være stolt af.

Dato for oplevelse: juli 2020
1  Tak, nicolai_hommel
Anmeldt d. 22. december 2019

Så fin lille kirke med mange dejlige kalkmalerier og Gorm den gamle liggende under gulvet. Det er et must at besøge med minimum af historisk interesse.

Dato for oplevelse: december 2019
1  Tak, Kristian70
Anmeldt d. 15. oktober 2019 fra mobile enheder

Kirken er åben og har netop afsluttet gudstjeneste, da vi kommer en søndag eftermiddag. Kombineret turist- og folkekirke, så vi er mange turister også i dag. Kirken er optaget på UNESCO’s Verdensarvliste og ligger mellem store granhøje, - vi besteg det ene og kunne se ud over hele egnen. God ide at læse hjemmesiden hjemmefra, da den er belysende og også fortæller, om der er aktiviteter i kirken. Læs endelig om gulvets historie.

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, 748Rita
Anmeldt d. 23. juli 2019

Er man alligevel i området, er det klart et kig værd. Det er et lille men vigtigt stykke dansk historie, og kirken ligger i smukke omgivelser med gravhøje og selvfølgelig de to sten; jellingestenen og Gorms sten.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, elen0232