Meget flot renoveret

Efter et Vejlebesøg med Villy kom vi til Jelling og skulle selvfølgelig se den. døbefont, som han... læs mere

Anmeldt d. 5. september 2020
OleK813
Horsens, Danmark
Smuk lille kirke.

Den er optaget på UNESCO's Verdensarvliste. Den ligger mellem de store gravhøje, og man mener Gorm... læs mere

Anmeldt d. 1. juni 2019
ukw45
Silkeborg, Danmark

Anmeldt d. 30. juli 2020 fra mobile enheder

Da vi var forbi også Runestenen tog vi et smut ind i den gamle fine kirke, som ligge klods op af de to sten.
Kirken havde både nyt og gammelt og var en fin gammel lokal kirke, som Jelling bestemt kan være stolt af.

Dato for oplevelse: juli 2020
2  Tak, nicolai_hommel
Anmeldt d. 22. december 2019

Så fin lille kirke med mange dejlige kalkmalerier og Gorm den gamle liggende under gulvet. Det er et must at besøge med minimum af historisk interesse.

Dato for oplevelse: december 2019
2  Tak, Kristian70
Anmeldt d. 15. oktober 2019 fra mobile enheder

Kirken er åben og har netop afsluttet gudstjeneste, da vi kommer en søndag eftermiddag. Kombineret turist- og folkekirke, så vi er mange turister også i dag. Kirken er optaget på UNESCO’s Verdensarvliste og ligger mellem store granhøje, - vi besteg det ene og kunne se ud over hele egnen. God ide at læse hjemmesiden hjemmefra, da den er belysende og også fortæller, om der er aktiviteter i kirken. Læs endelig om gulvets historie.

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, 748Rita
Anmeldt d. 23. juli 2019

Er man alligevel i området, er det klart et kig værd. Det er et lille men vigtigt stykke dansk historie, og kirken ligger i smukke omgivelser med gravhøje og selvfølgelig de to sten; jellingestenen og Gorms sten.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, elen0232
Anmeldt d. 10. juni 2019 fra mobile enheder

Jelling Kirke er opført omkring år 1100 og er den fjerde i rækken af kirker. Tre trækirker - den første bygget i 900-tallet af Harald Blåtand som en slags mausoleum over sin far Gorm Den Gamle nedbrændte. Jelling Kirke er på UNESCOs verdensarv-liste.

Dato for oplevelse: juni 2019
Tak, ThomasN1229